Here we go again!

Då var man tillbaka i den vanliga vardagen igen. Barnen är utfodrade och Isabelle badad och ligger i snusar sött i sin säng. Bara Hampus som inte somnat ännu. Det blir nog några rundor upp innan han kommer slappna av och somna han med. 

Idag har jag, syrran, Isabelle och våra kära karlar varit en sväng på IKEA, medans barnen har varit på dagis och busat. Blev bara en handduks hängare och ett par fotoramar. Är dax att åtminstonde några av favoriterna bland alla dessa foton som man samlar på sig i foto albumen får en plats på väggen. I skåne blev det 793 bilder tagna tex när vi var där. Alla ni´som verkligen känner mig vet hur jag brinner för detta med foto och design. Känner dock mer och mer hur jag längtar efter en systemkamera. Sen så... ja då kan det inte bli mycket bättre! Men vad är det man säger allt har sin tid.

Hur som helst så, idag efter IKEA lämnade vi av Martin på jobbet. Vi åkte förbi Södertälje C och hämtade syster glasögon som var klara så nu kan hon äntligen se igen måste var super skönt för henne. Var verkligen på tiden att hon fick ett par "brills". Sen var det hem och hämta småttingarna på dagis. Resten av dagen har gått till att packa upp óch fixa här hemma. Nu tänkte jag lägga mig och se en film och bara koppla av. Det är jag värd! ;)

Tänker göra mer saker som får mig att må bra framöver.
Unna sig att hitta på lite skoj ibland tillsammans me Martin och med barnen oxå givetvis. Men vuxen grejer. Dom stunderna man inte bara är mamma och pappa. Utan även Caroline och Martin. Var så mysigt i Skåne, det blev 2 bio besök. Plus god mat och trevligt sällskap. Kan ju inte bli så mkt bättre. 

Den 6 februari firar jag och Martin 5 år tillsammans. <3
Tror vi ska ta våran kryssning då som vi fick av min sida av släkten i bröllops present.
Hade ju varit ett ypperligt tillfälle tycker jag.
Ska in och kika på Birkas hemsida imorgon och kika lite tänkte jag.


Här kommer lite bilder från middags bjudning
 hos svärmor, dagen innan hemresan:















Svärmor Carina och hennes goa karl, sååå fina ihop! <3





















Nöd raket i högsta hugg *haha*



Ute i snön...





 Tänkte passa på att tipsa om en super god och
 rätt snabb gjord efterrätt som vi bjöds på hos svärmor i förrgår:

Bananpaj med blockchoklad:

* Gör en sats smulpajdeg, leta upp valfritt deg recept på tex. nätet.

* Smörja en pajform

* Mosa 3-4 bananer och lägg ut i botten av pajformen.

* Hacka en hel blockchoklad kaka i små små bitar med en kniv.

* Strö den hackade chokladen över bananerna.

* På med smuldegen över.

* Tror det var 225 grader på ugnen i 25-30 minuter.

* Servera ljummen eller kall med glass.

( min personliga favorit glass till är gammaldags vanlilj glass från GB )

ENJOY!!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss