Life goes on

Idag har jag vart hemma hela dagen, barnen är ju sjuka fortfarande. Hampus har sovit emellan oss inatt i vårat rum för han har hostat så hemskt. Pratade med vårdcentralen så fort dom öppnade i morse och hon trodde han hade fått sk. "falsk krupp" och mycket riktigt. Martin var nämligen iväg med honom hos läkaren vid 13.20, så han fick sluta jobbet ett par timmar tidigare idag för att komma iväg med honom. Fick medicin som ska hjälpa bra. Så jag hoppas våran älskade lilla kille får sova bättre inatt. Filippa och Isabelle hostar dom med men det är inte i närheten av den hosta som lilleman har.

Min kära vän Katja kom förbi idag när hon hade lämnat sina små sötisar på dagis. Vi har druckit te och pratat om allt mellan himmel och jord, och fnissat som bara vi kan. Vid lunch tid bjöd jag henne på Lasange. Barnen var inte så sugna på mat. Har mest blivit mackor och yougurt och så till Filippa. Hampus har fått i sig några mackor och flaskor med välling och vatten och saft och så.. Känner lite att det är lika bra att dom får äta det dom själv är sugna på. Huvud saken dom får i sig någonting. Blir inga mjölkprodukter för Hampus alls bara, för det gör så att man får ännu mer slem och ännu värre hosta. Får hoppas det ger med sig snart. Hampus var verkligen super dålig igår kväll och kräktes upp massa slem. Gör ont i mamma hjärtat när dom är så dåliga.

Här ligger barnen och vilar framför favorit kanalen,
Playhouse Disney tidigare idag:



Isabelle satt och tjuv kikade hon också <3



När Hampus somnade till under dagen så lekte Filippa i sitt rum.
När jag kom ut hade hon verkligen dukat upp fint för hennes dockor.
Jag skrattade som bara den, hon är så duktig våran lilla sessa.
Hon är verkligen i en påhittig ålder nu, både på gott och ibland så ja...
Vad ska man säga *tjhii* händer väl att hon hittar på lite för mkt saker ibland.
Nån som känner igen det där ;)



Nu har Martin somnat på soffan, så trött efter jobbet stackarn. Kliver upp strax innan fem dom veckorna han jobbar förmiddags passen. Snön bara vräker ner utanför fönstret. Det har verkligen vart en riktig vinter i år. Sååå mysigt tycker jag faktiskt, men nu kan det gärna för min del gå mot ljusare tider. Saknar solen och fågel kvitter och mina långpromenader. ;)

NU ska jag borsta tänderna på barnen, dom har precis fått lite kvällsmat. Sen är det hopp i säng i sina rum. Tänker låta dom ligga och se varsin film tills dom somnar. Själv ska jag lägga mig tidigt, man kan inte säga annat än att jag blir tröttare när man har 3 sjuka barn hemma. Det tar ut sin rätt ;)

Natti Natt!

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss