Fix & golv AB

Imorse vid 9 tiden åkte Martin till min mormor för att jobba lite ute på deras tomt med snö skottning intagning av ved och lite sånt. Så idag har jag varit själv med småttingarna. Har sorterat alla leksaker. Så flick sakerna.. det vill säga dockor prinsess kläder osv osv hamade i Filippas rum och bilar och traktorer mm hamnade i Hampus rum. Så nu börjar det bli ordning här hemma.

Nu är det bara så att sen när Martin kommer hem måste vi utrymma HELA vardagsrummet på alla möbler som står på golvet. För härom dagen hände detta:





Martin lekte med barnen och klev vips som det var så klev han rätt igenom golvet! Snopet. Ringde på morgonen till vår hyresvärd som skickade ut deras golvfirma. Han kom efter några timmar och konstaterade att det måste läggas nytt golv på en gång. Var väl mer eller mindre ett fuskbygge, för under ligger bara en tunn tunn spånskiva och några plankor som håller upp. Så imorgon klockan 10 kommer dom och detta kommer ta 2 dagar. Fattar inte hur vi ska hålla barnen utanför vardagsrummet som är det rum vi håller till i mest av alla. Men det löser sig. Får gå ut och leka några timmar imorgon.

Nu ska jag vika bort lite tvätt. Sen ska jag slänga mig på soffan och se klart filmen som jag somnade ifrån igår. Har sett 3 riktigt grymt bra filmer nu på 3 dagar. Igår kikade vi på Boothcamp. Riktigt schyst film. Sen innan den såg vi The Uninvited den var oxå bra och läääskig som bara den. Ska kolla upp vad den 3:e hette...

På återseende!

Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Oj så pass, verkar vara rätt vanligt, ska nog ringa Bm imorn som du säger.

Kram

 2010-01-17     21:17:24     http://salkert.se
Postat av: Emelie

Fy vad trist med golvet!

 2010-01-17     21:49:40     http://emyc.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss