Godmorgon!


Vaknade av mig själv idag klockan 6 ungefär. Satte mig i soffan och bara njööt av tystheten tittade ut genom fönstret, solen skiiiner och bara mös för mig själv med ett stort leende på läpparna... Tänk att det faktiskt är sant. Att det snart ska bli du och jag "på riktigt"! Jag ska bli din fru, och du ska bli min man. *ihhhhh*

Allt är nu ordnat. Ringde igår och pratade med en jätte trevlig man som heter Martin ska viga oss. Det blir lördagen den 28 november. Vid en brygga som går ut i sjön vid Stallmästargården.

Min syster kommer vara här hemma hos oss och passa våra 3 småglin över dagen. Och min mamma och Martins mamma kommer vara med oss denna dag och ska vara våra vittnen. Och även Martins pappa och fru ville vara med. Så självklart ska dom få vara det. Dom ville egentligen ha med sig Martins syskon upp oxå, och verkade bli besvikna för att vi sa nej. Och jag/vi förstår det. Men det blir så fel om dom ska få komma och inte mina syskon ska få det. Tex inte min syster ska som ska passa barnen, för henne hade jag mer än någon anna velat ha med. Antigen är det alla som ska få komma eller ingen. Så känner vi för att det inte ska bli orättvist på något sätt. Hade vi haft råd med ett stort bröllop hade vi haft det. Men som det ser ut nu så gjorde vi såhär får att det ska funka med våran budget. Hoppas ni förstår alla syskon osv... Det är inte för att vi inte vill ha er där!

Vi har bestämt oss för att så här kommer planeringen se ut:

Martins mamma kommer hit kvällen innan. På morgonen/förmiddagen tänkte vi "vackra till oss" här hemma. Sen tänkte jag fråga om Mattias kanske kunde/vill låna våran bil skjutsa in oss dit vi ska ( självklart mot betalning ). Sen ska vi checka in med vårt bagage på hotellet där vi ska bo på Stallmästargården, sen fixa till sig det sista innan det är dax att gå ner till sjön för att bli vigda. Sen ska vi iväg hela gänget och äta och dricka gott ute någonstans, det är det enda som inte är bestämt ännu vart det ska bli.

Så kommer vi väl umgås hela dagen för att framåt kvällningen ska dra oss tillbaka till vårat rum på Stallmästargården. Och Martins mamma åker hem till oss och tar över barnen från syster. Isabelle skulle väl ev. komma med Sara och Mattias hem så det blir lite lugnare för svärmor.

Vi har beställt en underbar svit på hotellet. Det rummet vi ska bo i  har ett vardagsrum i entréplan och sovrummet en våning upp. Där väntar på oss: 1 flaska mousserande vin, frukt- och chokladfat. Dagen efter tar vi frukost innan det är dax att bege sig klockan 11:00 på Spabehandling. 25 minuter klassisk massage samt 25 minuter hydromasserande kurbad/person. Ska bli heelt underbart! Sen efter har vi även tillgång till deras relax avdelning med bubbelpool osv. Så det kommer vi ytnyttja till fullo, det kan jag lova! ;)

Sen vet jag inte vad vi ska göra under dagen ännu men det kommer vi nog på tills det är dags. Men framåt kvällen iaf vid 18 tiden har vi inbokat en 3 rätters middag med välkomsdrink i Hotellets resturang. Sen har vi en natt till i vårat rum + frukost sen är det utcheckning klockan 12 på måndagen. Så nog kommer vi ha ett bra bröllop trots allt! Jag klagar absolut inte. Två underbara dagar och nätter bara jag och min älskling. UNDERBAAART! *drömmer mig bort*


Nåja.. Åter till verkligheten, så har i skrivande stund mina 3 små busar vaknat till liv och kommit upp. Har hunnit mata Isabelle och bäddat dom andra 2 med filtar i soffan framför mumintrollen. Martin sover ännu. Han var helt slut efter denna arbetsveckan. Så jag tänkte låta honom få sovmorgon. Snart blir det frukost och jag ska stoppa dom 2 stora barnen i ett bad. Sen tänkte jag att vi kunde gå min runda sen hela familjen i det fina vädret. Hampus är piggare idag märker jag. Ingen feber längre, så skönt.

Resten av helgen är inga planer gjorda än sålänge, så vi får väl ta det mer eller mindre som det kommer. Tänkte iaf täffa syster och Mattias och umgås lite nån dag. Var länge sen nu, så det ska bli kul. Livet går framåt och det ser ljust ut på många håll. Vad är det man säger: Efter regn kommer solsken!




Vill säga tusen tack för alla lyckönskningar angående bröllopet!
Ni är så gulliga allihopa!

BAMSE KRAM!

Postat av: Mia

GRATTIS till er båda!! Vad kul...:D

Känns det bra?? eller ja, klart det gör, annars hade du ju inte sagt ja..;)

Grattis igen från oss <3

 2009-09-11     23:52:05     http://crownless-stargazer.blogspot.com
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss