Dagen... i full fart!


Idag har barnen vart på dagis 9-14 och jag och Martin var på plats klockan 10 hos våran nya hyresvärd för att skriva kontrakt på lägenheten. Sen åkte vi hem och åt och plockade sen upp syrran och åkte en sväng till Ikea för att kika lite. Skulle behöva en ny bäddmadrass till våran säng, just nu har vi varsinn och vi vill ha en som sitter ihop en hel 160 cm bäddmadrass. Sen behöver vi verkligen en ny sängstomme. Våran gnisslar och låter bara man rör sig i den. Kan tänka mig hur grannarna har det under oss när vi ska till att... ja ni vet *skrattar*

Jag och syrran köpte varsinn 5 kronors mjukglass. Dom har tydligen nåt nytt system där man får en strut så får man ta glass själv, genom att stoppa struten i ett hål så fyller glassmaskinen på en lämplig mängd. Det roligaste är att när man ätit upp själva glassen så kan man bara stoppa struten i hålet igen och fylla på mer glass vilket vi klart ytnyttjade varsinn gång *ihhh* Smarrigt!

Får passa på nu innan jag ska sätta fart med mitt nya liv. Med bättre mat och mer motion. För på fredag är det lön och barnbidrag för våran del. Vilket betyder att jag ska hämta ut mina Reductil ( bantnings tabletter ) på apoteket. Tror jag kommer börja äta dom på lördag. Vill unna mig ett sista mål skräp kebab tallrik eller nåt sånt för sen ska jag ge gärnet utan sån skit mat. Kommer införskaffa mig min efterlängtade träningsmaskin ( Orbitrek ) nu i helgen också. Så det finns inga hinder varför jag inte skulle kunna motionera, hur dant väder det än är!

Åter till dagen.. Klockan 13.50 var vi på plats och hämtade barnen på dagis. Sen har det varit hardcore, terror på elm street eller ja kalla det vad du vill. Barnen har vart sjö vilda, bråkat och trotsat till 1000 båda 2. Och då mitt i allt, så får klart Isabelle som är världens snällaste bebba och knappt aldrig ger ifrån sig ett ljud.. världens magknip och gråter hysteriskt. 17.50 nu bad dom att få gå och lägga sig. Idag var det faktiskt skönt att dom var trötta tidigt efter dagis om man nu får säga så utan att det låter hemskt, men jag är verkligen helt slut och Martin lika så. Nu ligger dom i sängen alla 3 iaf. Och jag och Martin ska kika lite på någon film innan det är dax för Idol, och sen är det sängen. Iaf för min del. Martin brukar passa på att sätta sig och spela lite World Of Warcraft på kvällarna när det finns tid, tror det blir en sån kväll ikväll ;)

Hoppas ni haft en bra dag!! 


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss