Tillbaks till vår gamla adress?


Skrev nyss ett långt inlägg som gick bort, så jag försöker knepa ihop ett snabbt och lite kortare igen då. *gaahh* Man blir galen när det blir sådär!

Idag är det mkt på schemat. Har lämnat Filippa på dagis. Hampus han är sjuk, har 39.1 i feber stackarn. Har vikit bort ett beeerg av tvätt och om en stund ska jag hämta Filippa igen. Klockan 15 ska jag vara hos läkaren på Scanias vårdcentral för att prata om min vikt. Känner att jag behöver hjälp på vägen. Känner mig så fet och äcklig, och även fast jag gått 1 ½ timme om dagen och ätit bra mat så händer det inte ett skit. Vi har ju fetma i familjen så jag har väl lite svårare än en "normal" människa att gå ner i vikt. Men när det inte händer nåt alls så tappar man hoppet, lusten och orken även fast jag vet att det tjänar ju egentligen ingenting till. Då går jag inte ner i vikt alls. Ska prata om jag ev kan få dessa tabletter: Redustil, som 2 av mina bekanta som oxå haft problem med att gå ner i vikt har fått, och gått ner massor och blivit huuur fina som helst.

Sen klockan 17 ska vi på lägenhetsvisning i samma område där vi bodde innan vi flyttade hit. Lägenheten är vår om vi vill ha den. Jag håller på att bli gaaalen på att bo litet bara för att spara pengar. Barnen delar ju rum, och det enda dom gör är att bråka om varandras saker. Väcker varann om nätter och mornarna när den andra låter eller tvärtom. Vilket gör att dom aldrig riktigt kan koppla av till fullo, och blir mkt tröttare och stökigare än dom kunde ha varit om dom hade haft eget rum. Nu bor vi i en 3:a på 86 kwm. Och det finns verkligen ingen nödlösning att göra här. Utan att det ska se ut som man bor som en tattare menar jag. Det är trångt som det är, och Isabelle kommer ju bara bli större och ska ha någonstans att bo hon med.

Den vi ska kika på är en hörnlägenhet, på bottenplan, vid skogen. Så det är ingen som går förbi där utanför alls så som det är i vissa av dom andra husen där det är gångväg utanför. Det är en 4:a på 106 kwm. Och vardagsrummet är på 30 kwm = gigantiskt. Där kan man mkt väl göra en sovhörna för mig och Martin om man känner för att göra så att barnen har varsitt rum när Isabelle blir större. Och barnen kan hoppa och studsa och dansa som dom gör dagarna i ända just nu, utan att någon under oss ska tycka det eh jobbigt och börja klaga redan innan klockan är 19 på kvällarna, det har hänt ett par ggr. Den ska total renoveras så vi kommer få allt nytt i den! Så jag ser nästan bara fördelar förutom själva flytten och att hyran ligger på 1300:- mer än vad vi har just nu.

Pengar är inte allt. Alla i familjen ska må bra också. Få koppla av om man vill det. Jag börjar ju plugga nu i Januari på något som heter heter Yrkesvux, där kommer jag få ett bidrag på 7400:- för att jag har 3 barn sen har vi barnbidraget på 3600:- och Martins lön så vi kommer nog klara oss utan bekymmer. Och känns det lite kärvt ja vafan, då ere väl inte mer än att jag får ta lite lån medans jag pluggar... eller hur..?

Vi ska kika iaf och se hur vi känner. Vi är ju som sagt 2 om saken, men Martin känner väl mer eller mindre som jag. Nu måste jag kila till dagis.

Önska mig lycka till med dagen uppdrag!!

Postat av: Jossan

Ja jag hoppas verkligen att det blir som du tänkt!!! Pengar är ju inte allt som sagt, det är viktigare att man mår bra. Och fördelen med att bo på bottenvåningen är ju att det blir mycket lättare att komma ut. Lycka till!!



Är du sugen på att vara värdinna på ett me&i party? Jag håller på och bokar upp träffar nu, vore SÅ kul att komma till er.



Kram

 2009-09-08     19:55:28     http://josefinloof.blogg.se/
Postat av: Em

Jaha vad skoj e det på boda då el?

Kram

 2009-09-08     22:14:13
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss