Vilken daaaag

Ibland känner man sig som en vandrande: ATT GÖRA lista och livet är bara fullständigt kaos artat vissa dagar. Och idag om något så har det varit en sån dag. Imorse ställde jag klockan till 7 men snoozade ända fram tills ja...  tydligen klockan 08:15 och då vaknade jag verkligen med ett ryck av panik. Vi skulle ju iväg idag in till Stockholm för att träffa vigsel förättaren klockan 12, och barnen skulle vara på dagis klockan 9, så det var bara upp och klä på barnen och ge dom frukost och sen gick Martin till dagis och blev tackolov inte mer än 5 minuter sen dit. SPå hemmaplan slängde jag mig i duschen och klädde sen på lill sessan och gav henne gröt.

Sen kom Martin hem och vi gjorde vi oss redo. Och strax innan vi ska gå ringer vigsel förättaren och ber så hemskt mkt om ursäkt men det hade då dykt upp nånting i hans jobb så han frågade om vi kunde skjuta upp mötet till klockan 14, och så blev det. Vi går iaf ner till bussen eftersom vi hade lite ärenden inne i Stockholm. Bussen är sen så vi missar första tåget som åker iväg framför ögonen på oss. Vi bestämmer oss för att köpa en frukost på Sandys. Missar återigen nästa tåg framför ögonen.

Dagen inne i stan gick bra och allt planerande om vigseln verkar nu nå mot sitt slut. Vi åker hemåt vid 16 tiden. Martin åkte till jobet och jag åker hem och tar över barnen hemma hos oss, som min kära syster hämtat på dagis vid 12. Ser efter ett tag att det finns bara ca 1 portion kvar av Isabelles ersättning. Plus att smör och Yougurt och lite sånt med är slut = ingen frukost hemma. Martin jobbar till 22.40 denna veckan. Så klockan halv 8 tar jag och Katja mina 3 små älsklingar, Isabelle i sin vagn och dom andra 2 i syskonvagnen och styr mot Ica Maxi. När vi  gått en bit så ser vi jätte många polis bilar som spärrat av flera gator i ett radhus område som man alltid går förbi när man ska till Ica.

Vi går vidare och handlar... när vi kommer ut och ska ut på gångvägen så står det ett gäng killar en bit bort som slåss och sparkas. Såg riktigt hemskt ut så vi går i rätt rask takt åt andra hållet = hemmåt. Går återigen förbi där polisen är. Nu kommer räddningsbilar, ambulans, barndbild och något som ser ut som hmm ja vad kan det ha varit vi gissade på en bombbil eller nåt dom hissa ner nån ramp och ja... man kan ju inte stå och glo för länge. Ska bli spännade att se om det står något om detta i länstidningen i morgon för det var verkligen värsta pådraget.. Det är så tryggt och skönt här ;)

Kom hem här vid halv 10 tiden utfodrade barnen med välling, ersättning, och yougurt ville Filippa ha. Till råga på allt när jag lagt dom nu vid 22 som klockan hade hunnit bli, så ringer Martin och säger att han klämt fingret riktigt regält och hans skift ledare ska köra in honom till akuten. Älskade älskling. :( Sa att han skulle ta en taxi hem sen, får sån oro i kroppen när det bara händer massa grejer på en och samma dag. Bäst jag går och lägger mig nu... Är helt slut i huvudet nu efter denna dag.

Godnatt!

Postat av: sara

Haha vilken dag :P

Var inte barnen trötta när ni gick till Maxi :P Hehe

Jo, Södertälje är ju så himla lugnt och skönt :D

Hur gick det med martins finger?

 2009-11-25     08:25:29     http://itssaraslife.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss