Konversation med en snart 4 åring

Idag har vart fullt upp i princip sen jag vaknade. Fixa barnen, och iväg till dagis. Sen gick jag och Katja en lång prommis som vanligt på morgonen. Men denna gången blev det förbi centrum för att hämta ut mer av mina Reductil som hade tagit slut. Nu måste jag till läkaren om ca 2 veckor för bedömning. Sen gick vi och kikade lite i affärer och jag införskaffade mig hårspännen med jätte söta rosa rosor i nästan samma färg som min klänning jag ska ha vid vigseln. Och sen galon vantar till barnen som dom kan ha tex. en dag som denna. Lika med: snöblandat regn, slaskigt och jätte blött. 

Kan lova att det var två genom blöta damer som som gick hem till Katja sen och värmde oss med en kopp te och mumsig baguette med skinka. Men mkt nöjda med att vi tagit oss ut på våran dagliga runda i  detta skitvädret trots allt. Sen efter en stund var det dax att hämta Filippa och Hampe på dagis. Så det var bara slänga på sig den blöta jackan igen och ner dit och sen hem. Vek bort lite tvätt på en gång när jag kom hem. Och sen packade jag ner pyjamas och tandborste och extra kläder i en ryggsäck till Filippa som fick inbjudan att sova över där hos Katja och dom ikväll, eftersom våra döttrar verkar vara bästisar sen 2 år tillbaka med varann. Dom är så söta och verkligen längtar efter varann så mycket när dom inte har setts på länge. Så efter maten så gick jag dit med henne till dom.

Och på vägen dit här en bit bort i korridoren till trappuppgången så bor det någon med en hund. Och då frågade hon:



- (Filippa) Mamma vems hund är det som skäller?

- (Jag) Jag vet inte. Vi kanske också kan skaffa en hund
 sen när ni blir lite större alla barnen, och har börjat skolan och så kanske.

- (Filippa) Men mamma jag vill ju ha en katt som ska bo hemma hos oss.

- (Jag) Jag vet det gumman. Jag skulle med vilja ha en liten katt,
 men mamma är ju allergisk mot katter. Blir sjuk i halsen och får svårt att andas.

- (Filippa) *suckar* ... hmm.. oki ja då får vi väl ta en hund då!

Hehe hon eh ju bara för rolig. Ibland får hon verkligen en att skratta. Lät så himla kul när och hur hon sa det. Sen kom det en rätt brant backe på sidan av oss. Och då säger hon:

- Mamma det där är den brantaste backen jag nånsin sett alltså.

Martin kom hem imorse efter att han hade haft utvecklings samtal med sin chef. Han har vart jätte jätte hostig i natt. Och nu mår han verkligen skit dåligt. Imorse kom det slem, och ännu mera hosta, ont i halsen och nu så har han nästan tappat rösten stackarn. Tänkte det var nog skönt att det vart lungt här hemma hela dagen när vi andra har vart på annat håll så han har fått vila. Får hoppas han blir bättre snart. Nu ska jag hänga dagens andra maskin med tvätt. Sen ska jag ta ett bad och krypa ner i sängen och kika på en film. Är lite frusen efter många timmar ute i det blöta idag.

 


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss