Film väder

Grått och trist idag, och regnet fullkomligt öser ner. Trött är man oxå *hehe* Satt uppe till 01 inatt med bloggdesign. Och sen var det livat uppe hos våran nya granne. Skrik och gap och dunsar. Flera ggr hörde man gubben skrikandes: - Vad fan håller du på med!? Det höll på nån timme, sen blev jag lite smått orolig över vad som försegicks där uppe så jag ringde störnings jouren, som kom efter nån halvtimme. Då var det fortfarande liv, jag pratade med dom och dom hörde det också. Men dom kan inte göra så mkt mer än att säga till. Han påstod till dom att han skulle vara själv i lägenheten och satt bara och kollade på tv. Mmm visst..

Hur som helst tycker jag det är obehagligt när folk håller på sådär. Trodde vi skulle få lugn och ro när våra förra grannar som flyttade för 1 ½ månad sen, som blev tvunga att flytta pga av alla deras bråk dom hade. Nä då får man en till. Väktarna frågade om det skulle kunna vara så att han var schitsofren. Men det har jag ingen aning om faktiskt eftersom han bott här så kort tid. Skönt att vi ska flytta snart! En månad kvar ca. Imorgon börjar barnen på sitt nya dagis. Ska bli kul tycker jag. Hoppas dom kommer trivas.

Igår var enda dagen som det inte blev någon promenad. Martin var iväg och hjälpte till hos min kära mormor. Och det var skönt med en dags vila. Har vart fullt ös varenda dag sista veckorna med. Promenader, fixa hemma, och barn osv. Får hoppas vädret blir en aningens bättre framåt eftermiddagen nu, för jag och Katja ska väl ut då.

Nu har barnen lagt sig för att vila middag. Försöker göra det så tidigt som möjligt, för annars tar det lång tid på kvällarna innan dom kan somna. Filippa är rolig *hehe* Man vet inte riktigt hur man ska göra med henne. Hon borde verkligen sluta med att sova på dagarna nu. Men gör hon inte det så blir hon världens grinigaste framåt eftermiddagen. Och sen kan hon somna jätte tidigt dom dagarna vi låtit bli vilan. Men då tar det kanske 1 ½ timme sen är hon vaken  igen och ska upp och göra allt möjligt. Så är det iofs varje kväll just nu. Det ska kissas ca 15 ggr innan hon ska sova fast det inte ens kommer något kiss säkert 13 av gångerna. Sen är hon törstig. Och är hon inte det så har hon plötsligt fått ont någonstans och då måste hon antingen smörjas eller ha ett plåster enligt henne för då känns det genast bättre. Men vem orkar på att hålla på efter hennes spelregler. Hon gör allt för att hon ska slippa sova. Vi har blivit hårda med hennes tramserier. Kissa måste hon få göra. Men det andra att hon har ont osv var eviga kväll, det har vi börjat ignorera. Hon skriker och är arg ett tag, sen blir det tyst och somnar som en stock. Snacka om att testa gränser. Hampus som är vild om dagarna är faktiskt den som är lätt att lägga om kvällarna. *peppar peppar*




Hörde att dom ska börja vaccinera från 6 månader för svin influensan.
Ni som har vaccinerat er och era barn.
Hur har ni mått, och vilka biverkningar har ni och barnen fått?
Tacksam om ni vill dela med er!!

Postat av: Emelie

Jag och tjejera har vaccinerats men ingen av oss har fått någon biverkning. Jag fick ont i armen men det tror jag nästan alla får.

 2009-11-15     11:42:17     http://emyc.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag och sambon och våran äldsta pojke har vaccinerat oss, jag och sambon fick lite ont i armen bara, annars var det inget:)

 2009-11-15     14:34:44
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss