Rent hus

Nu är det rent hus här hemma!! Hela dagen gick igår till städning, men i min gravida lite "slowmotion takt". Torkade skåps luckor, våt dammade överallt, dammade av tavlor, skurade badrum och lilla toan, bäddade rent överallt, tvättade, dammsugade och slutligen skurade jag golven. Så det blev en riktig storstädning här hemma. Efter allt det där tog jag ett bad igår kväll och la mig i den ny bäddade sängen. Har sovit som en stock inatt kan jag lova! Var helt döö när det väl var dax för sängen igår. Ont i ryggslutet som bara den. Men såå skönt när man gjort allt färdiigt. Dammsugar och så var och varannan dag här hemma i vanliga fall oxå. Men försöker ta en sån här storstädning en gång i veckan eller varannan på söndagar. Nu när jag eh gravid har det blivit mer varannan vecka.

Imorse vakna Filippa vid 7 tiden. Martin satte på barnkanalen till henne innan han skulle gå till jobbet och jag låg och drog mig någon halvtimme, så sköönt! :) Sen vaknade Hampus, och då var det dags att gå upp. Nu har vi precis ätit lite frukost så alla är mätta och belåtna. Jag äter ju naturell yougurt till frukost med frukt i. Och en eller 2 skivor knäcke bröd. Med kalkon och gurka på varje morgon. Super gott. Och en bra start på dagen!  Ställde mig på vågen i morse innan frukosten, hade gått ner 6 hg på 2 dagar. Och jag bantar absolut inte.! Mkt har jag nog att tacka för att jag tagit bort socker ur kost & mat intaget, för jag tycker jag äter hela tiden. Frukost, mellis(frukt) , lunch, mellis (frukt), middag, och nån knäcke macka till kvällen. Fast nu är det BRA mat på menyn inga halvfabrikat. Så det gör väl sitt det oxå. Så nu ligger jag på 5 kg + sen första inskrivningen.

Imorgon bitti är det dax för glukos belastning. Ska vara där klockan halv 8 på morgonen på sjukhuset. Ska vara på fastande mage from ikväll klockan 20. Får bara dricka vätska. Barnen ska sova hos syrran idag eftersom hon ska passa dom åt mig då, så slipper vi krångla med det imorgon bitti. På fredag åker Martin och Filippa ner till Skåne och hälsar på Martins släkt, och kommer hem igen på kvällen den 12:e. Så det blir bara jag och Hampus här hemma några dagar. Kan vara skönt det oxå så man får lite tid för enbart honom. Det behövs alltid. Lite mamma/son tid.

Idag funderar jag på att ta buss/ eller ev. prommis till min kära syster i Saltskog. Hon tyckte jag kunde komma förbi idag. Måste ta en duscha och lite så först.

Angående namnröstningen här nedan.
Många av er tänker som vi. Vi har själva två favvoriter. ;)
Får se när lillan kommer till världen vad som passar henne,
 och vad hon kan få tänkas heta. 
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss