. Trevlig Helg .


Katja var här igår några timmar. Bjöd henne på lunch som blev kycklingfilè, ris, currysås, och givetvis en smaskig sallad. Sen fikade vi lite kladdkaka, och sen blev det dags för henne att bege sig hemåt för att hämta barnen på dagis.

Martin kom hem vid 4 tiden och då åkte jag och Hampus med syster och Matte till Rusta och Jula för att på ena stället köpa ett storpack med Via Coulor + sköljmedel. Och på andra köpa en häftpistol + klammer. Sen åkte vi hem och vi åt gröt till kvällsmat. Sen var det natti natti för barnen och jag började klippa ut tyget som jag skulle klä om våra köks stolar med. Jag laddade häftpistolen med först dom klammrarna vi fick med i paketet. Och en av 4 stolsdynor blev klar, Sen inser jag rätt snabbt när jag laddar om med klamrarna jag köpte på sidan om, att jag fått fel storlek... *suck* Så det var bara att packa ihop resten av sakerna. Och nån dag här i helgen får vi åka och byta till rätt storlek så jag kan göra klart det jag påbörjat. Snyggt blev det iaf den som blev klar! ;)

Fy vad jobbigt det är att bara vara just nu, det eh tungt! Och bara att gå i 2 affärer gjorde mig heeeelt slut i benen. Kroppen orkar lixom inte.

------------------------------------------------------------------------

Idag fick jag ligga kvar i sängen till 9 tiden.. tackolov säger jag bara. Natten har varit hemskt kanppt sovit en blund pga av en lilleman som hållt oss vakna. Nu är det 10 dagar sen han fick sin vaccination så jag tror det eh den som spökar, för 10 -11dagar efter kunde man må risigt, få utslag och feber. Ingen feber ännu, men han är inte som vanligt gråter och gnäller för minsta lilla.. både igår och idag. Och hela natten har han om varannat vaknat och gråtit så han har fått sova inne hos oss halva natten. Men han kryper runt i hela sängen till höger och vänster så nää... jag har inte sovit mkt alls. Martin gick snällt upp med dom kvart i sju i morse, när dom vaknade. Som en zombie klev jag upp ur sängen när jag väl vaknade själv och slevade i mig en tallrik gröt och en knäckemacka. 

Hampus la sig precis igen. Och Martin har tagit med Filippa ut på en prommis. Skulle passa på att köpa korv med bröd idag till lunch. Jag orkar verkligen inte engagera mig i nån braklunch, så det får bli lite slarv idag.

Ska med försöka komma ut en stund sen efter maten och ta med mig familjen. Är så underbart väder!! Får ta med oss en filt och sätta oss här ute någonstans! Ska ju bli helt underbart väder nu hela helgen.

------------------------------------------------------------------------

STORT GRATTiS  Hanne-Lene, till din/eran flicka!!
Nästan 4 veckor innan beräknat :)

Önskar med att min vill kika ut lite innan. Nu börjar allas bebisar man känner dyka upp och fler ska det bli förhoppningsvis dom närmaste dagarna. Jag längtar nuu!!

Postat av: Johanna

vad duktig du är som ids göra om stolarna:) inte illa pinkat!

 2009-05-29     14:06:20     http://johannalo.blogg.se/
Postat av: Jossan

Nej hoppas hon får snart då. Det är ju verkligen jobbigt att bara gå och vänta, alla planer spricker ju lixom lite. Men eftersom Sebbe har uppvisning imorgon så hoppas jag på riktigt att den kan vänta till imorgon eftermiddag/kväll, men inte så mycket längre.. Hoppas du mår bättre och får vila. Jag har faktiskt inte haft någe ont alls de sista veckorna, utan har kunnat njuta av graviditeten ordentligt. Hoppas det blir samma för dig =)

Kram

 2009-05-30     09:21:42     http://josefinloof.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss