. Söndag och Måndag .

Inatt har jag sovit relativt oki!! :P
 Bebis huvud och axlar ligger ju och skaver i ljumskarna/bäcken när jag sover. Jag ligger alltid på sidan. Inatt la jag en kudde emellan benen som gjorde att det stödde upp lite. Så jag har sovit mkt nu inatt än föregåående nätter där det knappt blivit någon sömn alls. Så kudde ska det fortsättas med!!

Igår tog syrran med sin båda barnen och hälsade på deras morfar. Dom hade vart ute vid deras båt och fixat det sista inna dom ska lägga i den i vattnet nästa helg. Är så fint där ute där dom har båten, mitt i skogen! Så det fanns kohagar med kossor, får och lamm som dom kikade på hade vart full rulle på barnen hela dagen och dom hade haft det jätte kul! Även klivit i "koblajor"...hehe! Sen hade dom fikat i båten och ätit middag hemma hos pappa (morfar) och dom efteråt. Känns skönt att barnen fick iväg och hitta på något skoj, när man själv inte är på top just nu i kroppen!

Själva tog jag och Martin tag i att tvätta ur 850:n ( bilen ) innan den ska säljas. Dammsugade och skurade och torkade gjorde vi, jag tog  torkningen och Martin dammsugade och gjorde lite utvändigt fix. Så nu är den tip top där inne, men det tog några timmar. Ska ner i biltvätten med den på onsdag nu vid lön. Vi hade en mysig dag bara jag och han även om vi inte gjorde något speciellt så var det sköönt att bara sitta och ta det lungt och torka/putsa i det underbara vädret. Lite färg fick man i ansiktet. Sen gick vi in och jag gjorde middag. Panderad torskfile gjorde jag med potatis, kokt broccoli, dill/citronsås och sivade citroner och morötter till. Var supersmarrig så la vi oss och kikade på en film och mös. Martin slumrade till en stund innan syster och dom kom.

Syrran och compani kom inte hem förens runthalv sju tiden på kvällen. Pappa och dom kom med och sa hej. Sen åkte  dom hem och Filippa följde hem till syrran för hon skulle sova där, eftersom jag och Hampus ska iväg om ett tag ner till BVC för 1 ½ års kontroll och vaccinering. Så nu har vi nog ett par feber dagar att vänta. MIna barn får ALLTID feber efter vaccination. Ska hämta Filippa hos Sara efteråt idag.



Målarn kom imorse klockan 7 och plinga på men vände lika snabbt igen då vi inte hade plockat bort tillräckligt där han skulle arbeta. Skit grinig blev han. Och sa att det stod att det skulle tas ner gardiner osv. Vilket det inte alls hade gjort... Ahja, så det blir inga tapeter här idag iaf. Han skulle skicka ett nytt brev om när dom skulle komma. Får se när det blir. Han kunde snabbt hjälpt mig att flytta på det lilla som stod i vägen, så han kunde gjort sitt jobb.. men valde att inte göra det. Men luckorna kommer dom och hämtar idag iaf.

Jossan vart eh du!? E du inne och föder?? :P
Postat av: Jossan

Tyvärr ingen bebis än. Har bara unnat mig en datorfri helg och myst barnfritt med min sambo =)

 2009-05-18     15:22:46     http://josefinloof.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss