. .Tjock smockig klupekloss. .


Idag har syster Sara varit här. Hon kom hit vid halv 10 tiden och hjälpte henne att hitta lite ställen hon kunde ringa runt till angående arbeten. Många samtal, mail och en bokad arbets intervju för henne i morgon klockan 14, så gav vi upp. Och jag ställde mig och fixade lite lunch. Blev hemmagjord soppa idag, med potatis, morötter, purjolök, majs, köttfärs och buljong och lite andra kryddor. Och till hade vi fullkornsbröd och mjölk *gott*

Sen var det dax för Hampus och sova middag så vi slängde oss på varsinn soffa/fåtölj och kikade på svenska filmen Iscariot. Båda har sett den innan men det var ett tag sen nu. Den är faktiskt rätt bra. Hemskt/tråkigt slut bara.

Nu vid 19 tiden kom Mattias. Jag tog en sväng med saxen i hans hår som jag hade lovat att göra idag och det var verkligen tid, såg ut som han hade fått en elchock eller något innan jag klippte honom. Herrn i fråga verkade nöjd efter klippningen och jag tycker oxå det blev jätte bra. Syrran skulle jag klippa en annan dag eller mer tunna ur hon har lika tjockt hår som mig om inte ännu tjockare, så man får tunna ur med jämna mellanrum.

Idag ska jag försöka att somna i tid. Kikade på Filips och Fredrik nya program igår och det slutatde rätt sent sen tog det ett himla tag för mig att somna. Var full rulle på bebis i magen och varmt! Och kissnödigt var 10 minut typ. Fattar inte varför man just ska bli så tok kissnödig när man gått och lagt sig. Det slår aldrig fel vareviga kväll springer jag säkerligen 8 ggr innan jag tillslut kan somna. 

Åh imorgon kommer andra hälften av familjen hem. Längtar som bara den efter dom nu mina älsklingar! Världens lyckligaste att jag har dom!! Filippa har knappt velat prata med mig sen dom åkte hon har haft fullt upp med annat där nere. Fick några ord med henne idag, då sa hon jag eh faktiskt hos farmor nu *hehe* Kul att hon har det bra iaf! Hennes farmor är verkligen kanon bra farmor. Engagerar sig till 100 % i sina barn barn. Hon tycker det eh så kul nu att det kommer en liten tjej nu, då hon själv bara haft killar. Så hon kan skämma bort med fina kjolar, klänningar dockar och andra tjejgrejer.

Hehe tänker mer och mer att täääänk om det faktiskt inte är en tjej där inne ändå. Tänk om det kommer en liten pojke. För mig får det gärna komma vad som men undra vad Filippa skulle säga nu när vi sagt att hon ska få en lilla syster, och så kommer vi hem med en till lillebror. *fnissar* Ska ju på ultraljud nu den 25 maj. Får hoppas bebisen vill visa upp sig då så man kan förbereda henne om det nu mot all förmodan skulle vara en liten pojke :)

På torsdag ska jag till barnmorskan igen. Får se hur mkt magen växt sen sist, jag tycker den bara blir större och större. Och folk man träffar fattar inte hur stor jag ska bli/vara när bebisen väl vill kika ut. Undra hur stor bebisen är egentligen!? Det får vi iofs oxå se den 25 på ultraljudet. Ska bli spännade! :)

Nej nu ska jag varava ner lite på soffan innan läggdax..

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss