.Grill, städ, tapeter & hår.


Idag fick jag lite välbehövlig sovmorgon, fast vakna av mig själv runt halv 9 iaf. Men det var iaf superskönt att bara ligga kvar när Martin gick upp med barnen. Känner mig definitivt mkt gladare och piggare idag!

Vi år frukost rätt snart efter att jag vaknade. Sen har vi bestämt att vi ska ha en storstädning en gång i veckan, på helgen när Martin är ledig, för att bespara mig massa jobb och slit. Så vi tog det idag. Hjälptes först åt med att ta in ute möbels stolarna från ballkongen som var fuuuullt med pollen på och duschade av det i badkaret. Sen tog jag en sväng med dammsugaren där ute. Var verkligen gult överallt! Möbler, dynor, golv, fönster karmar. Sen delade vi upp jobbet så att Martin tog och dammsugade och har skurat alla golv. Och jag tog dom lite lättare och skönare uppgifterna, att bädda sängen, våt damma över allt, och skura toaletterna. Så nu är vi färdiga här hemma redan. Titta så snabbt det gick när man hjälps åt! :) Annars brukar det ta mig en hel dag för en riktig storstädning i princip.

Idag om ett tag kommer syster med pojkvän och vi ska grilla lite kött. Blir revbens spjäll och kotletter som legat i marinad i ett dygn nu, sååå gott!

Igår blev våran lilleman här hemma en korthårig en. Skönt nu när det börjar bli sommar för honom. Men vad ljus han är i hårbotten. Inte alls lika röd längre även om det är rödlätt.

.* NU .*.



.*. INNAN .*.



Och målarna kom förbi med tapet och färgprover till luckorna. Så det sätter dom fart med på måndag.  Fanns ju inte så mkt kul tapeter att välja på men vi hittade  en tillslut. Får även nya golv den 29 maj nu sen blir det som nyttt köket :). Nya vit varaor har vi ju fått, både spis och kyl och frys, golv i både hall och kök, tapet/målat på väggar i kök. Och ny lackade luckor. Ska köpa några schysta handtag sen till luckorna tänkte vi.




Mervi jag ska försöka ta det lite lungare här hemma så gott det går!
Gud vad hemskt, det du skrev om.
Man måste vara rädd om sig!!

Postat av: katja

gud så söt han blev!

Ja det går mkt fortare när man är två o städar.

hoppas du får en underbar fortsättning på kvällen.

massa kramar

 2009-05-16     18:52:54
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss