Hej, haaallåå, och god kväll!


Idag har varit en händelse rik dag.
Vi kom hem här för en timme sen.

Både min och Martins mobiler ringde klockan 7 i morse. 30 sekunder senare så ringde det på dörren, och målaren var på plats att börja med vårt kök. Så vi släppte in honom, duschade och gjorde oss iordning för att åka in till Stockholm på dagens ultraljud. Och när vi kom hem kunde vi vänta oss ett nymåalat och nytapetserat kök och att dom nya luckorna satt på plats! :)

Ultraljudet gick kanon bra. Allt såg jätte fint ut. Lungor, ryggrad, hjärta, hjärna osv, osv. Så som man kan se ligger det en frisk och fin bebbe i min mage. Det är en tjej till 110% vi ska få. Vi hade turen att "hon ville visa upp sig" för oss och man kunde tydligt se hennes kön! :P Just nu idag så ligger det en liten tjej på 2500 g i min mage. Ett foster går i snitt upp 30 gram per dag, nu i slutet. Och jag har 47 dagar kvar till beräknad förlossning. Så om jag går tiden ut, så sa han att  vi en beräknad födelsevikt på 3910 gram att vänta oss när det väl är dags. *hjälp* Hon vägde 8 % mer en en "standard bebis" i samma vecka. Hon får gärna kika ut 2 veckor innan om det nu inte skulle bli nån igångsättning!

Efter vi var klara tog vi pendeln till Södertälje och gick och åt jag och Martin. Sen tog vi en sväng förbi Kappahl och köpte 3 bodys till lilltjejen. Så skönt nu när man verkligen vet att det faktiskt är en tjej till 100 % Jag hade packat lite väl mkt vitt i BB väskan om det mot förmodan hade visat sig varit en kille.

Sen åkte vi upp till syster min för att hjälpa henne med barnen. Vi tog med dom ut i lekparken utanför där dom bor och mötte Katja där så våra barn kunde få leka lite. Sen när Mattias kom hem skjutsade han oss hem. Vi åt lite  kvälls mat, och sen var det natti natti för barnen.

Det var så fint här hemma i köket när vi kom hem!! Ska ta bild sen. Nu fattas bara golvet som kommer inom nån vecka, och nya handtag till luckorna!

Nu är jag så slut och trött i kroppen efter en krävande dag.
Ska borsta tänderna och bädda ner mig i sängen.

Natti natt!

Postat av: elin

en stor tjej då ju :) Men det e inte alltid det stämmer ju ;) Kram

 2009-05-26     11:07:36
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss