i längtans tider


Dagen började klockan 6 idag när lilleman ville upp... Ice Age ropa han från deras rum. När jag kom in skulle han "opp, opp" Så det var bara le åt honom, ta upp han och mysa lite framför Ice Age i soffan. Filippa vaknade runt sju och ville kissa. Hon är så duktig. Man kan säga att hon eh helt "torr" nu. På dagen har hon vart utan blöja länge, och det har hänt 2 olyckor sen vi slutade med blöjan. Och på natten går det toppen. Tar upp och kissar henne innan vi lägger oss. Sen brukar jag ta henne en gång på natten när jag ändå är uppe och kissar. Brukar bli runt 3 tiden. Sen brukar hon vara lite kissnödig när hon väl vaknar själv på morgonen.
Hon är så duktig min stora 3 års tjej! *STOLT MAMMA*

När klockan var 9 idag hade jag hunnit med en massa. Ätit frukost med barnen. Och plockat ur diskmaskin. Satt på en maskin med tvätt och hängt det, bäddat sängarna och putsat rutorna i köket. Sen nu under dagen har jag även tagit en sväng med dammsugaren i lägenheten och fått upp den whiteboard tavlan jag köpte på IKEA härom dagen. Och skrivit upp alla "att göra saker" på den. Barnen sover en stund nu så jag sitter och pustar ut en stund här. Ska packa Filippas kläder sen som hon ska ha med sig imorgon när dom åker till Skåne. Martin får allt packa vad han ska ha med sig själv. Har ingen aning vad han kan tänkas vilja ha med/på sig.

Pratade med syrran idag, dom hade planer på att åka en trip till Norrtälje på lördag. Så jag och Hampe ska väl kanske åka med dom dit, kanske blir att man hälsar på ute hos mamsen en sväng då eller något.

Nu börjar det närma sig när kompisar och min syster ska få barn, bara ett par veckor kvar! Ska bli spännade att se hur syrrans lilla kille i magen kommer se ut om han kommer vara lik sin stora syster kanske. Kommer ihåg när Hampus kom ut och jag såg honom.. han var ju en kopia av när Filippa kom ut. Riktig dejavu!! Åh vad man längtar nu kan jag lova tills vi får snusa på våran lilla bebbe. Filippa tjatar varje dag nu att bebisen får komma ut nu. Hon pratar med magen varje dag och på kvällen när hon ska sova pussar hon magen och höjer rösten lite så att förmodligen bebisen ska höra där inne, och säger jag älskar dig lilla bebisen.
Kom ut till oss snart! 

Kul när dom eh lite mer medvetna om att det ska komma en bebis. Filippa var ju så liten när Hampus kom, 17 månader. Då fattar man ju inte så mkt. Hampe fattar nog inte heller vad det innebär, han ser väl hur Filippa håller på med magen. Så han brukar dra upp min tröja, peka, pussa och säga "bebbe". Så gulligt hur som helst!

*Bwää* idag är en sån där sugen på massa onyttigt dag.. Skulle mer än gärna ställa mig och baka äppelpaj, eller en kladdkaka! Men jag ska försöka hålla mig. Man får såna graviditets sug/nojjor vissa dagar på att man bara måste ha något. *hehe*
Postat av: Emma med Noah o Thias

Blir helt tårögd här ju.

Just det med..



"Filippa tjatar varje dag nu att bebisen får komma ut nu. Hon pratar med magen varje dag och på kvällen när hon ska sova pussar hon magen och höjer rösten lite så att förmodligen bebisen ska höra där inne, och säger jag älskar dig lilla bebisen.

Kom ut till oss snart! "



Önskar o hoppas sååå att vår bebis i magen får stanna tills slutet och att vi med blir 5 i familjen..



Va fin o stor mage du har.. Min är med stor redan :p

 2009-05-07     21:14:10     http://morgonstjarna.webblogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss