Glukos

Blev inget bussande/promenerande till syster igår. Hon kom hit istället och kikade lite på datan efter jobb. På vägen hit gick hon förbi ett gäng killar som stod och hängde runt 15 år och uppåt. Helt oprovoserat kommer en av dom fram och puttar till henne! Vad eh det för människor undrar man, och hur dom blir uppfostrade!? Ska man inte ens kunna gå ute mitt på ljusa dagen längre utan att det ska hända något... Jag har än så länge inte råkat ut för något här. Men stackars henne som flyttar hit i fredags och blir påhoppad det första som händer.

Efter jobbet igår kom Mattias hit och hämtade Sara och barnen. Barnen sov ju där inattt eftersom jag skulle gå till bussen redan kvart i sju i morse, för att åka till sjukhuset för att göra glukos belastning. Så jag var uppe med tuppen i morse. Fastade from klockan 20 igår kväll. Så man var rätt hungrig när man väl kom till sjukhuset 7.30. Proverna/värdena var kanon bra... 5.1 innan jag drack sockret och då skulle det ligga under 7. Sen tror jag det var 7.5 jag hade och då skulle det ligga under 12 efter jag druckit det. Så som sagt allt såg fint ut.
Ingen graviditets diabetes här inte.

Tog bussen hem och har precis klämt i mig en stadig frukost/lunch. En mega knäcke macka, med kalkon, ost, gurka, och röd paprika + en tallrik naturell yougurt med skivad kiwi i. *yammi*

Nu ska jag ska bara ta det lungt och njuta av att vara barnledig i tystheten några timmar nu innan syrran och dom kör hit barnen. Tänkte passa på nu medans man faktiskt kan. Jag håller annars på, på tok för mkt för mitt eget bästa, jag är väl medveten om det.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss