Dreamcatcher


Herregud vad man drömmer konstiga, roliga, eller läskiga drömmar nu när man är gravid, speciellt nu i slutet. Beror säkert på att man inte sover särsklit tungt som man annars brukar göra. Inatt eller snarare nu på morgonen innan Filippa kom in och väckte mig drömde jag att jag var ute och åkte tåg. Hampus var ett år och det var iskall vinter. Efter jag åkt 2 stationer med tåget inser jag att jag glömt Hampus på perrongen vid en station som hette Ytterö..!?Förtvivlad och skräckslagen hoppar jag av tåget men nästa tåg tillbaka åt det hållet går efter 45 min. Folk var osammarbetsvilliga. Så allt jag kunde göra var att vänta och ta mig dit så snabbt som möjligt, och hoppas på att han var okej och ens var kvar där jag hade GLÖMT honom! Var så verkligt och hemskt...Vaknade med gråten i halsen när Filippa kom in och väkte, och jag hann inte drömma klart och veta om han kom tillrätta. Tidigare på natten innan det, så drömde jag att jag själv skulle ta tunnelbanan och stod i en rulltrappa som fick fnatt och började gå i 180 typ.
Så på slutet gick det fort och folk bara flöög av..

Mycket skumt att/vad man kan drömma ibland, och undra varför och vad drömmarna  betyder. Jag vet att jag brukar ofta, när jag väl kommer ihåg mina drömmar, drömma om saker som vore det hemskaste som kunde hända mig. Att det händer olyckor eller att Martin är antingen otrogen eller vill lämna mig...
Som sagt undra varför man drömmer sådär...
Drömmer klart helt underbara drömmar oxå.
Men allt känns sååå verkligt!

Idag tänkte jag höra med min kompis om Filippa kan få vara där några timmar och leka med deras dotter, och vi andra åka till IKEA och köpa en vägghylla till badrummet. Var tvungen att sno den vi hade där inne till skötbordet som vi införskaffat, att ha blöjor på. Får se om det blir så annars blire väl hem till syster och dom och hjälpa dom i lägenheten, så dom blir färdiga därborta.

I förrgår bestämde jag mig en gång för alla att inget mer godis och "socker saker" denna graviditeten. Var super duktig i början, och då gick jag ju inte upp mkt alls. Men fastnar man väl i sockerträsket är det kört sen. Så igår åt jag ingenting och humöret och tålamodet var på topp. Det blir som nån slags avgiftning när man ska sluta, och man känner verkligen hur hela kroppen skriker: - Ge mig socker! Men jag höll mig och tog en frukt istället. Blir till att försöak hålla sig syssel satt dom här 3 första dagarna och köpa hem massa frukt sen bvrukar det gå som på räls för mig! Blir nog en del såna underbart goda smoothis oxå. Båda jag och Martin älskar dom.

NU blir det iaf frukost. Barnen sitter och säger att dom är hungriga. För min del blir det naturell lätt yougurt med skivad banan i, en SPORT knäcke macka med en skiva ost och skivade gurkbitar på.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss