. Bebis och lite så .


Syrran kom hit imorse klockan halv 8. Hon skulle passa barnen när jag skulle till barnmorskan klockan 10. Vi åt frukost och sen bäddade jag och lite så innan jag slängde mig i duschen och gick ner till bussen.



Hos Barnmorskan ( vecka 31+4 idag )

Blodtryck 113/74.

P-glukos:5,5

Fosterljud: 142

SF mått: 32 cm ( växt 4 cm på 3 veckor )

Fostrets huvud: Ruckbart, ställt in sig långt ner redan!!

Har haft rätt ont i nedre delen av magen/bäcken sista dagarna. Barnmorska trodde det var pga av att bebisen nu har ställt in sig. Huvudet har ( hon betonade det ) trängt lååångt ner redan , lite ruckbart men var på gränsen mellan ruckbart och fixerat. Inte konstigt det känns som man har en melon mellan benen. Men redan så långt ner!? Hmm.. Med Filippa och Hampus var huvudet mellan rörligt/ruckbart ända till nästan sista vecka innan det var dags. Men alla barn är ju olika. Ska bli spännade på tillväxt ultraljudet den 25 maj nu och se hur stort barnet egentligen är.

SF måttet följer sin egen kurva jättefint fint.



Och magen är STOR nu!!





 Eter barnmorskan tog jag bussen till Ica Maxi. Handlade det jag skulle, sen tog jag en taxi hem. 88:- är det vart för mig nu att slippa bära och släpa tunga kassar på buss och uppför backar osv. Taxi chaufören var en supergullig finsk man. Han hjälpte mig in med kassarna i bilen, sen gick jag och lämnade vagnen. När jag kom till bilen höll han upp dörren och satte på bältet ordenligt under magen. Sen körde han hem mig. Vi pratade om barn, han hade oxå fått barn när han var ung med bara 1 år emellan. Han sa det  krävande vissa stunder men sen har dom så mkt glädje utav varann. Och det har dom verkligen. Hampus blev sååå glad när Filippa kom hem från Skåne! Så nu har dom lekt för fullt med dockvagnar,traktorer, doktorsväskor och u name it *hihi*

Lagade lite lunch till mig, syster och barnen när jag kom hem. Idag blev det kycklingfile, ris, currysås och broccoli. Senhar vi bara tagit det mset lungt. Martin kom hem vid halv 5 tiden från jobbet. Vi har fått i oss lite kvällsmat. Yoggi, och mackor. Sen kom Mattias för att hämta Sara. Då passade Martin på att tigga lite skjuts till system bolaget för att köpa några öl. Nu har han ju helg. Ledig fredag, lördag, söndag och måndag. Ska bli skönt för mig. Lite extrahjälp här hemma! Brukar ta varannan dag att få sova när han eh ledig.

Nu har jag precis fått barnen i säng och ska jag slänga mig
på soffan och bara vara en stund. Sköööönt!



Postat av: katja

oj du kommer ju bli lika stor som jag var med Leon:)

krams

 2009-05-14     16:47:22
Postat av: Jossan

Hihi du har samma sf-mått som jag hade sist vi mätte för nån vecka sen =)

 2009-05-14     20:16:22     http://josefinloof.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss