Barnmorskan idag.

Igår somnade jag som en stock på soffan runt 21.30, blev ingen sömn för mig på dagen. Så lagom trött var man. Martin tog 3 vändor ner på macken här borta för att köpa ett paket majs välling till Hampes stackars mage. Första gången hade jag hans kort i fickan så det var bara för ha att vända hemåt och hämta. Andra gången tog han fel paket. Havrevälling. Och så då 3:e gången gillt kom han hem lagom tills Hampe skrek efter *nänning*. Det enda han fick igår lilleman, var mariekex, vit formfranska, vatten, han vägrade ta vätske ersättning. Fast det eh ju inte så konstigt, man vet ju hurt det där smakar. Han gick och tjatade heeela dagen efter *nänningen* ( = vällingen). Men vi hade bara havre hemma som han i vanliga fall dricker. Nu har natten gått och det har inte kommit något mer bajs, än sålänge iaf. *peppar peppar* Hoppas majsvällingen nu gör/har gjort lite verkan.

Ska väcka Martin om ett par timmar, slänga mig i duschen och ner till min nya BM på Luna. Hoppas nu att hon är bra! Ska börja mäta magen idag. Spännande! Tänkte springa ner till HM innan och köpa mig ett par till mamma byxor av dom som jag redan köpt. Det eh klart "mjukisar" i 95 % bomull och 5 % elasten. Jag hatar byxor som sitter åt när magen börjar bli stor!! Så dessa är helt underbara. Var nere i veckan och såg att dom hade massa av dom byxorna där nere.



Nedvikbar, elastisk linning för hög och låg midja.
Dragsko vid benslut med praktisk kardborreknäppning på insidan.

Finns i svart, grå och röd.
198:-




Ser ut som att det ska bli fint väder idag med. Hoppas nu att Hampes och klart våra magar håller sig i skakt så vi kan ut och leka lite! Martin ska väl iväg och jobba så fort jag kommer hem från BM idag. Sen eh han ledig fredag-tisdag. Jag tänkte ta en sväng till Sydpoolen och simma imorgon. Blir galen av att jag inte kan röra på mig. Och GÅ...
Postat av: Em

Hej!!

Vem har du som barnmorska? Jag har Therese =)

 2009-03-19     12:43:36
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss