Vår känslor!

Igår blev det en prommis i det underbara vädret, med barnen! Sakta men säkert gick vi till Ica maxi. Fick till och med ta av mig halsduken för det var rätt varmt! Det gick bra med bäckenet oxå men ryggen kändes, men det sket jag i jag bara njöt. Jag verkligen älskar när solen eh framme. Inget kan nog få mig lyckligare, förutom min sambo + barnen klart. Men det var sååå skööönt! Och lika fint är det ute idag. Nu kommer nog våren trots allt!

Har nog aldrig uppskattad vädret så mkt sen jag blev mamma. Jag är ingen vinter människa, det måste jag erkänna. För min del kunde det lika gärna fått vara, sommar, höst, vår... sommar, höst, vår. Vinter i all sin ära men då ska man vara uppåt i landet, och åka skidor och sånt där då ere super mysigt! :) Men vintern är ju ändå trots allt barnens årstid. Pulka, snö bollar, snögubbar och skridskor. Jag fullkomligt älskade det när jag var liten!! 

Åter till gårdagens prommis. Vi tog bussen hem. Och gick upp för den långa och sega backen. Filippa fick utbrott på mig för att hon inter fick åka vagnen trött som hon var. Jag försökte att förklara, att eftersom hennes sida av vagnen var full med saker som mamma inte kan bära nu för hon har en bebis i magen, så får du gå denna lilla biten hem som en stor och duktig tjej. Men nää... Icke! Så rolig ibland den där 3 års trotsen. ;) Hon somnade rätt snabbt när vi kom hem. Jag satte fart med lunchen. Korvstroganoff med ris. Blev jätte mumsigt. Sen satte jag fart med att stryka gardiner till köket och varje gång jag skulle  hänga upp så såg det knasigt ut eller så var dom för korta så tillslut hängade allt som det gjorde innan jag började och jag hade laaagom ont i magen efter allt flängande upp och ner på stolar.

Vilade mig en liten stund och tog panodil. Sen satte jag fart och baka. Blev bröd med honung och havregrynsgröt i. 4 baota limpor. Och jätte smaskigt.. Vi fikade allihopa innan barnen skulla nattas. Försöker hålla dom uppe lite längre nu på kvällen. För sista dagarna nu har dom vaknat mellan 5-6 pga av att det säkerligen börjat bli så ljust ute på morgonen. Men imorse sov dom iaf till halv 7.

Hampus fick ju en ny säng när vi flyttade hit, en vit Kritter från IKEA. STORA KILLEN sängen kallar vi den. Han har sovit där om nätterna, men då har han först somnat inne i spjälsängen hos oss.Sen har vi bärt över honom när han somnat in. Vi har försökt lägga dom samtidigt, men dom eh sköövilda. Men nu har vi bestämt oss för att vara envisa, så igår efter mkt om och men *hehe* så somnade han tillslut där och har sovit hur bra som helst inatt. Så nu blir det ingen mera spjälis för honom. Kan vara bra att göra slut på det nu i god tid innan bebis ska komma så han inte känner sig undanskuffad från oss sen när hon väl kommit. Det vill jag inte!!


Ne nu ska jag nog sätta mig och läsa lita saga med barnen i soffan. Sen innan klockan 13 så kommer 1 av våra 2 blöj leveranser som vi fick i gåva när vi var med i lyxfällan. 6 månaders blöjor för 3 barn. Nu kommer för 3 månader. Och sen nästa gång kommer för 3 månader till. Vågar knappt gissa på hur mkt det eh och vart ska vi få plats med alla dessa blöjor. Men det hittar vi nog nåt fin fint ställa till! :P Sen klockan 14 är det dags att vara på plats på BVC med barnen. Filippa ska ha 3 års kontroll och Hampus 1 ½ års kontroll.

OJ det här blev ett långt inlägg!!
Så ser våran dag ut iaf.

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss