Torsdag

Idag tog jag bussen ner på stan vad 12 tiden. Sprangf bort till HM och köpte mina kära mamma byxor och lite smink. Provade lite kläder. Sen var det dax att  kila upp till nya barnmorskan som heter Liselott. Kanonvar hon, jag är suuupernöjd.!! Passade mig som handen i handsken med person kemin.
Alla mina värden var kanon bra.

Idag är jag alltså i vecka 23+4.

Vikt:
4 kg + sen inskrivningen.

Hb värde:
131.

Glukos (socker) värde:
4,5. 

Blodtryck:
109/78.

Fosterljud:
150
 
Och slutligen måttet på magen som kallas så fint som

Symfys-fundus mått:
24 cm.

Låg lite över "standard strecket" ni som vet hur det ser ut, alltså det där mitten strecket. Och sen om en månad pga av min läng och vikt och jag har jag ett för högt BMi, så ska jag göra en sån glukos belastning. *iugh* Minns det sen jag gjorde med Filippa inte det allra godaste. Men men jag gör hellre saker en gång för mkt än en gång för lite.




Sen när jag var klar där så tog jag bussen till Ica Maxi för att handla lite mat. Blev så tungt så Martin tvingade mig att vänta vid Maxi för att han skulle minsann promt ringa en taxi till mig. Så det gjorde han. 94:- blev det billigt tycker jag med tanke på min rygg idag som är katastrof. Har så ont!

Min syster och hennes kille kommer om nån timme, och imorgon har jag bjudit med mig syrran till Sydpoolen för att simma. Jag måste verkligen röra på mig och göra något. Jag funkar ju inte rent praktiskt som människa som det är nu, men jag kämpar på iaf. Ska ta på morgonen runt 8 snåret. En bra start på dagen!

Har kommer en magbild som min inte allt för foto
 intresserade sambo har tagit nu för en stund sen.

 
Postat av: Jossan

Din mage e ju lika stor som min, fast jag e tio veckor före. Inte konstigt att alla säger att jag e så liten fortfarande då..

 2009-03-20     08:15:47     http://josefinloof.blogg.se/
Postat av: Malin Gustafson

Vad mysigt det ser ut med magen, men jag är inte ett dugg avis ändå!:-) Det är bara fint att titta på! Vilket datum var som ni skulle vara med i Lyxfällan?

 2009-03-20     09:03:34     http://stunderilivet.blogspot.com
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss