Jag avlider!

Idag är en eländig dag. Trött som tusan, kan knappt sova om nätterna som det eh nu. Barnen kommer jag inte ens med till dagis, och det är fullt ös på dom här hemma av understimulans. Jag kan inte böja mig ner. Mitt bäcken fullkomligt tar knäcken på mig. Jag har så oooont, det trycker på blygbenet. Och jag börja tillo med gråta av smärta för en stund sen. Martin jobbar kväll denna veckan... Behöver jag säga mer.

Ringde min syster och erbjöd henne mot betalning att hjälpa mig här hemma med barnen, tisdag -torsdag. Betalde även busskortet så hon kommer hit. Vi förlorar alldeles för mkt pengar om Martin ska vara hemma dom dagarna. Han är ju ändå ledig sen fredag, lördag, söndag och måndag, och kan hjälpa mig då. Tack gode gud att folk ställer upp nu. Vet inte vad jag skulle gjort annars. Ringde chefen på dagis idag, vi har ju sagt upp platsen på vi har bara för att jag kan verkligen inte gå dit & vi inte kan utnyttja den. Vi har ställt oss i kö på dagis i närheten. Jag förklarade läget, men som läget är nu så finns inga platser alls överhuvud taget. Vad jag kunde göra är att skicka ett brev och förklara läget för "nämden" och kanske kanske dom kunde ordna en plats tidigare här i området. Men hon trodde det var rätt kört eftersom läget är som det är med platsbristen. Men sen har jag iaf gjort allt jag kan göra själv.

Inge kul just nu!
Postat av: Jossan

Stackare, jag vet precis hur det känns!! Att kunna lämna iväg på dagis tre förmiddagar i veckan är en riktig befrielse, då kan man bara lägga sig i soffan och vila. Barnen kommer ham stimulerade, och du är utvilad.

Jag har också jätteproblem att sova om nätterna. Det gör ju helt galet ont bara att vända sig runt, och sen ska man kämpa sig upp för att kissa flera gånger dessutom.

Låt barnen sitta framför tvn på dan, även om det bär emot, om de nu är villiga att göra det. Skit i att städa. Och laga snabbmat. Du måste först och främst tänka på dig nu, för att kunna vara en bra mamma till dina barn.

Jag fick citodon utskrivet av min läkare på kvinnokliniken. De blev inte så glada på apoteket för att jag skulle ta det när jag är gravid. Men hon sa att det inte va farligt, hon vet väl. Och det har verkligen hjälpt de nätter som är värst. Försök få det!!

Bra att du skaffar hjälp, förstår att det inte är det lättaste att be om. Håller tummarna för dagisplats, och se till att vila ordentligt.



Tänker på dig!!

Kram ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

 2009-03-31     12:00:17     http://josefinloof.blogg.se/
Postat av: Anonym

Såg er på reklamen idag! ;)

Puss!

 2009-03-31     23:56:42
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss