. Uppdatering .


Så nu eh man hemkommen från barnmorskan och stan.

Hos barnmorskan gick det bra. Har fått en tid nu på fredag upp till förlossningen i vecka 37+5. Klockan 10.30 ska vi vara där så får vi se vad dom säger. 3 dagar till känns som en evighet nu när man har ont, och sen tror jag till 90% att om man blir beviljad, att det inte blir någon igångsättning just på fredag heller, vet inte alls hur det där funkar och hur dom brukar göra.

Tog glukosvärde (sockervärde)  som låg på 6,5.
Och vikten var: + 9 kg nu allt som allt sen inskrivningen.
HB - värde: 126
Blodtryck: 127/73
Huvudet låg djupt djupt ner och var putte lite ruckbart.
Fosterljud: 135
SF-mått: 38 cm ( det fortsätter uppåt på kurvan )



--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter barnmorskan mötte vi syster och Hampus i stan. Blev en sväng till apoteket, och Martin sprang in på systemet och köpte en lite flaska champange så vi kunde få varsitt glas att fira när bebisen kommer. Det ska vara ett litet glas det för min del sa jag till Martin och skrattade. Sen gick vi till HM och köpte 3 par skjorts till Hampus och en body med ben. Hampe verkade inge pigg alls bara grät och inget passade. Sara sa att han hade verkat hängig sen igår kväll. Och han hade inte vaknat förens 10 i morse. *rekord* Annars brukar han gå upp senast sensat runt 8 halv 9.

Tog med honom till Mc Donalds för att kolla om han var sugen på lite glass men det passade inte riktigt heller han pekade på en bulle i kassan så den fick han och var glad medans han åt den. Sen var det ledsna miner igen. Vi började gå mor bussen och Martin kilade iväg till jobbet. Sara tog bussen upp till sig och jag och Hampe tog bussen hem till oss. Lät honom gå en bit när vi klev av bussen så han fick tänka på annat.





Glad fem minuter sen var det dags för skrik och gråt igen... Har gett honom lite alvedon och vatten nu när vi kom hem. Och bytt blöja och nu ligger han i sin säng och lyssnar på Dumbo på deras CD-spelare och har somnat. Jobbigt att vara sjukling i denna värmen. Var galet varmt ute idag! Men helt underbart väder. Hoppas verkligen att det ska bli sommar nu.. på riktigt!

Nu ska jag vila lite medans jag kan sen måste jag försöka plocka ur diskmaskinen ...

Postat av: Malin Gustafson

Det beror ju alldeles på om livmodertappen är mogen eller inte. Är du mjuk och öppen litegrann så är det inte alls omöjligt. Jag var inne för bedömning på skärtorsdagen, dvs. 38+6, och hade jag då vart mogen hade de satt igång mig då. Jag var dock mediummjuk och öppen endast för fingret så då fick vi vänta tills efter påskhelgen eftersom de egentligen hade fullt och inte allt för mycket personal. Packa med väskan och var lite förberedd på att de kan sätta igång dig om de bedömer att det är aktuellt, annars får du en tid som du ska återkomma om de beviljar en igångsättning.

 2009-06-23     15:56:37     http://stunderilivet.blogspot.com
Postat av: Therese

jag skall inte byta blogg utan menade att hemadressen kommer vara en annan =)

Försökte ringa dej men inget svar

 2009-06-23     20:53:37     http://thessia.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss