. Morning Glory .

Godmorgon!

Känner mig lite bättre idag. Hade sån huvudvärk igår så att jag höll på att smälla av. Haft det från och till nu en veckas tid och mått illa. Pratade med min barnmorska igår och hon bad mig åka in till förlossningen för att kolla blodtrycket och ta urin på så att jag inte åkt på nån havandeskaps förgiftning. Alla barnmorskor där jag går skulle iväg på kurs inom en timme när jag pratade med henne. Så syster kom hit och passade barnen så att jag och Martin kunde åka iväg till förlossningen för kontroll. Brukar ta några timmar när man eh där.Och det var full rulle på förlossningen! Mammor som skrek och 2 barn kom till världen under tiden vi var där. Herrgud, snart är det faktiskt våran tur oxå! *ihhh* Mindre än 5 veckor kvar nu. Proverna var bra. Blodtrycket var lite högre än jag haft innan i graviditeten men låg ännu under "normal värde", läkaren sa att jag skulle säga till min barnmorska när jag ska dit idag för att gå på tätare kontroller nu sista veckorna som är kvar.

Regnet öste ner igår. Så jag och Martin gick till video affären för att hyra lite film. Blev fem filmer i fem dagar. Sen missade vi 3 bussar inne i stan. När vi just hade missat den ena sprang vi till toa för att kissa, tyckte vi skyndade oss men "wroooom" såg vi bussen åka förbi. Vi gick in för att invänta nästa buss, för jag var så kall. Men inte hann vi ut till den när den väl skulle gå. Mattias skulle hem till oss eftersom Sara passade barnen. Sa han hämtade upp oss i stan, sen blev det en sväng till ÖB för att köpa en "tvätt hängs ställning" men dom var slut så det blev både Jysk, Rusta,  och slutligen Jula där vi hittade en. Sen var det hem förbi dom och lämna den innan vi slutligen kom hem. Helt slut, för så ont i magen av såna små äventyr. Klockan var redan strax efter 19, så det var bara packa det barnen skulle ha med sig för att sova över hos syrran och dom, eftersom hon ska passa dom idag när jag är iväg hos min barnmorska.

Martin brukar vanligtvis vara ledig nu på fredagar. Men dom som ville fick jobba beordrad övertid idag, så Martin tackade klart JA. Vi behöver varenda krona just nu så vi får ihop till den jäkla skatteskulden. Och det ser även t som att det blir uppehålls väder resterande del av helgen, så det blir nog att Martin åker och jobbar hos mormor trots allt. Han skulle ringa nu på morgon och kolla läget med dom om han ska komma eller ej.

Som vanligt även om barnen inte eh hemma kan man ju bara inte få sova ut.Sover som en kråka om nätterna. Strax innan sju var jag klarvaken och det var bara att gå upp. Ska ta mig lite te & macka och yuougurt med banan i. Sen ska jag ta mig en dusch och göra mig redo för barnmorskan. Ska vara där klockan 10:15. Får se vad vi kommer fram till, skulle ju prata om en ev. igångsättning idag. Tror det är rätt svårt att få det beviljat. Men vi får se.

Återkommer när jag vart där.

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss