. Sveriges nationaldag .


Igår blev det en tur till Stockholm med nära och kära, våran familj + lillebror och även syster Sara och Mattias följde med. Filippa var så söt. Efter mkt velande fick jag tillslut sätta locktången i hennes hår. Hon såg ut som en liten prinsessa i håret *hihi* 



 Det första vi gjorde var att gå till Twilfit i gallerian för att köpa en amningsbh till mig. Blev en svart sån här. Är verkligen i behov av en bröstoperation framöver. Visst växer brösten när mjölk börjar produceras, men strl: 85 H. Behöver inte säga mer än att jag fattar varför man har ryggvärk...


Brorsan mötte upp sina kompisar han skulle vara med under kvällen och vi sa hejdå. Och gick vi till Kungsträdgården. Sakta men säkert. Det var hur mkt folk som helst. Heelt galet. Det var ju matvecka där.




Vi mötte upp pappa + sambo och hennes 2 systrar med familj för att äta något ihop där. Men efter att ha gått runt där ca 2 timmar utan att hitta sittplatser och jag kände mig mer eller mindre svimfärdig så blev det Mc Donalds för mig Martin och barnen och syrran och Matte. Lika mkt folk där men vi fick mat rätt fort och hittade även sittplatser efter mkt om och men. Vi åt och alla blev genast gladare. Både barn, gravida och vuxna. Köpte glass till barnen som vi tog med. Sen gick vi tillbaka till "Kungsan" igen och mötte dom andra. Martin tog sig en öl. *hehe*


Sen började det bli rätt kallt. Klockan var redan 17. Och efter en liten stund begav vi oss hemåt. Var smock fullt med folk på pendeln så vi fick stå halva vägen till Södertälje. Lagom ont jag hade i bäckenet efter denna dagen. Men det var så skönt och kul att hitta på någonting för en gångs skull. Har dock sovit dåligt som bara den pga av att jag haft ont. Plus att grannarna har hållt på med ja jag vet inte vad heeela natten. Sprungit runt där uppe hela natten och. Smällt i luckor och spolat i kranar. Tjugo i fyra hade jag god lust att gå upp och säga till dom men jag lyckades somna igen efter ett tag.

Hampus han sov ända till halv 9 idag. Och Filippa ville följa med Sara och Mattias hem hem igår och sova där, så det gjorde hon. Dom hade vart och köpt lördags godis till henne igår så gulligt.



Idag ska det väl, eller behöver försöka fixas lite medans Mattias är ledig. Han behöver komma hit för att hämta alla stolar dom ska få av oss som vi hade till vårt förra köksbord som nu har fått stå inne i vårt sovrum en vecka, i väntan på att hämtas. Han har även lovat att hjälpa till att köra bort det tillhörande köksbordet till deras grovsopor, eftersom att man måste köra ända till tippen om man har grovsopor här. Sen behöver dom åka iväg till Slagsta och Net on Net för att köpa ett ram minne till brorsans dator som Martin håller på att fixa för att den ska vara funktionsduglig. Sen finns det väl inte så mkt mer planer. Skulle behöva storstäda som vi gör en gång i veckan när Martin är ledig. Blev ingenting förra helgen. Får se om kroppen orkar.

Nu ere frukost! Magen skriker efter maaat.. ;)


Postat av: vevve med lias

gud så fin filippa var i håret :D hon passade riktit bra i de lockiga,, :) SOm sin mor!!!



 2009-06-07     17:59:52
Postat av: em

Hej!!

Vad söt Filippa är i lockar =)



// Em

 2009-06-08     09:42:21
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss