. Midsommar i ord och bild .



Jag hann bli kry till gårdagen som började för oss strax innan sju på morgonen. Då var det upp och stoppa hela familjen i badkaret i omgångar, stryka kläder och packa det som vi skulle ha med oss till pappa. Sen var det dax för avresa mot Skogås.. Midsommarfirande och födelsedag för min kära far.

När vi kom dit vid halv 12 snåret,  så åt vi sk. sillfrukost allihopa i pappsen nybyggda ute rum dom har gjort.





Var så mysigt! Var så kul för pappa, för alla hans fem barn var samlade plus alla barnbarn. Så det var stämning på hög nivå trots vädret. Efter vi hade ätit klart så gick vi ut en sväng ner till deras sjö medans det var uppbehålls väder. Martin & min lillebror John, tog sig årets första.. men kalla dopp!! Hittade även en liten tam ankfamilj där nere såå söta.










Sen gick vi hemåt och hann precis in innan det började regna. Sen var det dax att inviga nya gasol grillen och grillbesticken vi syskon lagt ihop till i present till pappsen. .

Framåt 21 tiden åkte båda systrarna och Mattias mott Norrtälje. Syster Sara och dom skulle vara med kompisar det sista som var kvar av dagen och andra syster åkte hem med sina småttingar hem till sitt och vi sov kvar som planerat hos pappa. Våra småttingar somnade vid 20 tiden, och när det var tomt på folk satte vi oss för att kika på filmen Allt Flyter. Jag tyckte personligen att den var sådär... så efter typ halva filmen och en paus med paj ätande så gick jag och la mig och somnade på fem röda. Trots att jag hade såå ont efter dagen. Kom knappt upp för pappa och dears trapp när det väl var dax. Nu är det smärta kan jag lova i detta bäcken. Känns nästan som att nån skulle kunna stuckit in en kniv och vridit om. Och jag är så glad att det snart är över!!

Kan iaf sammanfatta midsommar afton som lugn och skön med massa god mat, trevligt sällskap, tårta, myggbett, mm.










Nu ska vi snart äta lite kvälls mat, innan det eh dax att lägga barnen, ta ett bad och krypa ner och se en film.



21 dagar kvar idag tills våran dotter är beräknad att kika ut. Vi har äntligen enats om ett namn här hemma till henne härom dagen som vi båda gillar. :)
Blir en liten Isabelle
Åhh.. vi längtar så efter dig nu lill sessan! <3

Hoppas ni med haft en trevlig midsommar allihopa!!






Postat av: ★ katta ★

Mycket fint namn eran dotter ska få.

Vår dotter heter nämligen isabelle :)

 2009-06-21     09:31:09     http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: elin

vilket fint namn, våran dotter heter oxå Izabelle =)

Kram

 2009-06-21     21:12:13
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss