. efter regnet kommer solsken.


Imorse ringde jag firman som höll på med golven i våran lägenhet runt 11 tiden. Då var han klar sen en timme tillbaka. ÄÄÄÄNTLiGEN tänkte jag, vi får åka hem!! Det har funkat bra att vara hos syster men jag har saknat att sova i vår säng sååå. Vi packade iaf ihop det mesta och packade vagnen och tog bussen hem. Hann inte kliva av fören himlen öppnade sig, och regnet öste ner. Så vi var mer eller mindre dyngsura när vi kom väl klev innanför dörren.

Kliver in... och tappar typ andan, och känner bara neeeej inte detta oxå! Golven blev jätte fina, men resten av lägenheten och då menar jag HELA lägenheten och över allt, var täckt av slip damm sen dom slipat bort grunden från det andra golvet. Golv, väggar (tapeter) , möbler, soffor, fåtöljer, mattor, badrum, osv osv. Så jag och Martin tog varsin hink med vatten och allrengöring, sen var det bara börja att torka av överallt. Dom hade inte ens stängt dörrarna in till rummen där dom inte ens behövde arbeta. Så hela vårt sovrum var bara byta sängkläder och även där torka över allt.  På måndag kan dom räkna med 2 arga hyres gäster när vi väl får tag på dom. Jag kan bara inte ta detta!! 

 Inte nog med att vi inte ens kan vistas i våran lägenhet på en hela vecka. Ne då ska man hem och i princip sanera efter att dom vart här. Svarta fläckar på våra nymålade tapeter. Ne jag säger bara suck.... 5-6 timmar hare vi hållt på här idag för att få bort allt. Och jag har så ont nu så jag håller på att smälla av. Har bara lust att sätta mig ner och gråta. Hade jag vetat att det skulle bli såhär för att få golven bytta... ja då vetti sjutton om man hade gjort det. Säger bara tack gode gud att detta gjordes nu innan bebis ska komma.

Syrran och dom var förbi här och lämnade våra täcken för ett tag sen. Dom tog vi inte på bussen. Sen åkte jag med dom och handlade lite frukost på Ica Maxi. Nu tänkte jag bara skriva lite i bloggen. Vart dålig på det nu när vi vart hos syster, men det har inte hänt särskilt mkt när vi varit där.

Imorgon åker Martin till mormor och jobbar lite över dagen bara.
Så vi ska väl strax hoppa i säng.
Våran säng.. TiLLSAMMANS. Helt underbart.!!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss