. Barnmorskan & lite gnäll .


Gick ner till bussen kvart i fyra idag eftersom jag skulle vara hos barnmorskan klockan 16.15. Filippa fick följa med mig, tycker gott hon kunde få följa med mig och se hur det står till med lilltejejen i magen. Bussen gick klart inte förbi barnmorskan eftersom dom håller på att lägga ny asfalt mitt i stan så jag fick ta en rask prommis från buss stationen. Tog ca. 10 min bort till barnmorskan, så jag blev tio minuter sen och hade lagom ont i magen när jag kom fram.

Vi lyssnade på hjärtljuden som idag låg på 145. Huvudet har trängt ner ordentligt nu men var lite lite ruckbart ännu. Och så mätte hon magen. Idag är jag ju i vecka 36+1. Och Sf måttet 36 och ser nu ut såhär på kurvan. Nu tycker jag inte den kan växa mkt mer.



Barnmorskan min högg tag i telefonen så fort jag kom och ringde upp tillförlossningen ang. det vi pratat om igångsättning. Men dom hon behövde prata med angående det hade gått vid 4. Så nästa gång jag ska dit om en vecka nu ska vi ringa dit så får jag komma upp dit förmodligen samma dag för bedämning och prat.

Sen sa hon att det brukar ta kanske 2 dagar sen sätter dom fart på det om man får det beviljat. Hon såg hur ont jag hade idag.. Så om 1 ½ vecka så kanske kanske vi har beisen hos oss om allt går vägen. Jag funkar verkligen inte längre, kan knappt gå. Kan inte sova. Jag håller på att bryta ihop dagligen. Har bara lust att sätta mig ner och gråta varje dag nu känns det som... Såhär ska det väl ändå inte behöva vara när man är gravid! Ska bli så skönt när det eh över!! Barnmorskan sa att jag skulle hem och "mysa" med Martin så att det satte fart nu. Men då fick hon till svar: Näää det ooorkar jag inte!! Och hon skrattade åt mig *hehe* Hon gör en alltid på så gott humör när man är där. Så lättsam och rolig människa och så kunnig inom sitt arbete.

Jag bjöd Filippa på en glass innan vi tog bussen hem. Mysigt att bara vara lite hon och jag. Ska bli så skönt när man har mer ork för barnen rent kroppsligt!! Ska försöka hitta på lite kul med dom framöver sen! Ta igen lite gravid tid. Sen kom vi hem och telefonen ringde igen angående vagnen. Så det kom en tjej från Södertälje och köpte den så nu har vi en vagn mindre här igen!

Nu ska jag ta bad nr. 2 för dagen.
Sen ska jag hoppa i säng och försöka somna i tid.
Lättare sagt än gjort.

Ha en fortsatt trevlig kväll! :)


Postat av: Elin

Vad späännade :) Vart ska du föda ngn stans?

Kram

 2009-06-16     09:14:20
Postat av: Carro

Södertälje blire nog. :)

 2009-06-16     12:13:20     http://saganomcaroline.blogg.se/
Postat av: Mervi

Nä men så spännande! Tänk om det blir så att ni har bebis hos er senast om två veckor? MYYYS



Krama magen!

 2009-06-16     23:12:44
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss