Skansen

Igår klockan 06.30 ringde klockan. Var rätt lungt efter en rätt bra natt med rätt så många timmars sömn.  Bara Isabelle får vara nära när man sover så sover hon hur gott som helst. Hur som helst så fixade vi frukost. Klädde på Hampus och Isabelle ( Filippa sov hos Sara ) tog mig en dusch och fixade ordning mig för att sen åka iväg till Skansen hela familjen. Vi tog bussen ner till stan.

( Martin & Hampe vid busshållsplatsen )





Sara och Filippa mötte oss nere i stan vid pendeltåget. Sen tog vi tåget in. Och sen blev det att traska till fots från T- centralen till Skansen. Bussarna var tok fulla så vi tyckte det var lika bra att gå. Vädret var jätte skönt varmt men växlande molnighet tills vi såklart kom fram och det började spö regna. Martin fick springa och köpa såna plastsäckar som vi kunde ha på oss tills det var över.

( snygga vha!? *hehe* )



Vi gick upp till Soliden där det repades för fullt inför kvällens Allsång. Där vi även mötte min andra syster med hennes 2 småttingar och en av hennes kompisar + son. Vi åt lite innan vi begav oss ut på området. Allt gick bra men det tog sin lilla tid. Med 2 spädbarn skulle bytas på och matas om varannat och alla andra barn som  for runt. Sara var supergullig och hjälpte till en massa. 

Sista hållplats på Skansen blev Akvariet. Enligt oss vuxna och jag tror även barnen tyckte det var det, BÄSTA! Där hände det som inte får hända... en förälders värsta mardröm. Vi tappade bort Hampus innan vi hann gå in. Helt plötsligt kikar jag runt och frågar alla: - Vart är Hampus!? Då är han borta. Jag och Sara springer runt i hela förbutiken och kollar men inget barn. Så Sara springer in i Akvariet, och jag upp på området som ligger över med alla karuseller men inget barn, nu om något börjar jag få panik och springer tillbaka till dom andra. Det var långa 5-6 minuter, och när jag kommer tillbaka står Sara där med Hampus. Då har Sara frågat personalen om nån sett honom och dom pekar och har tydligen vart i butiken hela tiden förmodligen, tyckte vi kollade noga. Hur kunde vi missa honom!? Jag brast ut i gråt. Jag blev så himla rädd!!Hade vi tappat bort honom där så hade det tagit bra länge innan vi ens hade hittat honom. Man får ju alla möjliga konstiga tankar i huvudet under dom där minuterna han var borta. *phhhuuu* säger jag bara. Välkommen till livet som 3 barns mamma.

Hade trots allt eh kanon mysig dag med mina nära och kära!! Vi kom hem hit rätt sent, tror klockan var närmre 21.30. Då var det bara stoppa barnen i säng, ta en dusch, och kika lite på tv, innan man själv somnade som en stock. Känns i benen idag att man gått mkt vill jag lova!




Här kommer lite bilder från dagen

( fler bilder finns som vanligt på bildagboken.se )

 























Idag har vi bara tagit det lungt. Ska bara plocka undan lite tvätt och sen slappa. Martin eh iväg i stan och lämnar hyrfilmer och har både Flippan och Hampe med sig. Isabelle sover, så då passar jag på att sitta och uppdatera lite här som vanligt. Man får passa på när det väl finns tid. ;) NU ska jag fortsätta här hemma!

Ha en bra dag folket!

 
Postat av: Linda

Åhh ja blir så glad när du har skrivit nå nytt Kollar säkert 10 ggr om dagen, Enbart för att inte missa något.

:D

 2009-07-15     18:31:28     http://lindahh.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss