. 9 dagar idag .


Igår blev det stan för att inhandla lite saker och passa på att hitta på något innan Martins mamma åkte hem idag. Isabelle fick 3 nya bodys. Och Martins mamma hittade 2 nya tröjor. Martin hittade med 2 par tröjor. Och barnen fick lite saker av sin farmor tex. ett halsband, solkepsar osv.

---------------------------------------------------------------------------------------------

( Här är lill damen påklädd och färdig innan vi ska till stan )



---------------------------------------------------------------------------------------------

Vi var inte hemma förens klockan 17. Martin ställde sig och bakade bröd och strax efter kom pappa + sambo och fikade lite och kikade på Isabelle. När dom åkte hem nattade vi barnen och slängde oss hur trötta som helst på soffan framför en film. Tog inte lång tid innan jag nickade till och bestämde mig för att gå in i sängen.

Det eh lite komiskt hur trött man kan bli av en bebis. Man kan somna hur som helst i sängen om nätterna när man ammat. Hon vaknar ca var 3:e timme och vill äta, då kan jag mata henne lägga henne och tvärslockna sittandes i samma position, utan att ens ha hunnit stoppa in bröstet i bh:n igen. Lagom kul när man vaknar och sängen är blöt av att ha läckt bröst mjölk *hehe* Är tacksam att man fått en så snäll bebis när man har två andra vildar att ta hand om samtidigt. Hon mest äter, bajsar och sover, och är vaken en timme då och då och kollar läget lite. Så än så länge känns livet som 3 barns mamma inte särskilt jobbigt. Jag bara njuter, älskar mina små sååå mkt!

Har snart gått ner alla 10 kg som jag gick upp under gravideteten. Skönt men magen hänger som en deg iaf *blää* Ska nu så fort jag kan och är bättre i magen sen snittet, komma ut på mina prommisar och ge 100 för att nå min målvikt på 65 kg till att börja med. AMNING, BRA mat, och PROMMiSAR, kommer göra susen. Jag vet för jag har gjort det innan.

Idag vaknade vi runt 7 tiden. Martins mamma har packat ihop det sista nu innan hon skulle med tåget klockan 11.39 till Skåneland. Har varit så skönt att ha henne här när jag blivit snittad, har fått så mkt hjälp med hemmet och barnen. Stackarn kommer nog vara helt slut när hon kommer hem! Fast hon eh väl rätt van iaf eftersom hon jobbar heltid som dagis fröken.

Nu är Martin iväg och lämnar henne vid tåget. Sen blir det nog bara en slappdag. Regnet bara öser ner. Tur att vi hyrde lite filmer härom dagen. Alla barnen sover just nu. Så jag sitter här i lugn och ro i tysthelten innan allvaret börjar på riktigt när dom vaknar. Så skönt att Martin har 4 veckors semester nu framöver. Deras semester börjar idag. Hade planer på att åka på American Car Show i Norrtälje på lördag. Men vet inte om det eh nån häjdare med en liten nyfödd bebbe. Och sen har jag ingen aning om vad det ska bli för väder heller. Nej blir nog att vi hoppar det.


Nu ska jag kika runt lite på folks bloggar.
Sen ska jag lägga mig i soffan och mysa med lillan en stund tänkte jag.

---------------------------------------------------------------------------------------------

( Idag blir jag 9 dagar gammal )

Postat av: Malin Gustafson

Jo, visserligen, men det har varit en stor dröm för mig enda sen jag var liten! Jag VET att jag kommer älska yrket och då är tiderna en bagatell!;-) Om jag skulle vilja jobba med något utan obekväma arbetstider så skulle jag inte vara nöjd med mitt jobb, för då skulle det ju bli inom kotor eller nåt..



Vad söt hon är lilla Isabelle, som en liten sockerbakelse!:-)

 2009-07-09     11:59:31     http://stunderilivet.blogspot.com
Postat av: Alexandra Möller

Lilla Isabelle är verkligen HUR söt som helst! Jag är inte alls avundsjuk eller så, NEJNEJ! :)



Kram!

 2009-07-09     14:32:35     http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: vevve med lias

söta bebis :D



skönt det inte kändes att ta bort klamrarna..



ang, magen, vene om du kan ha de nu när du snittat ?

men ja ska spänna in min direkt efter förlossning med Gördel.

hittade en "billig" på lindex för 199.. !

kan va ett tips också :) att hålla magen på plats ^^

sedan hitta ja en tråd på FL, en metod som man kan köra..

http://www.familjeliv.se/Forum-3-149/m44210962.html

alltid värt att testa :D



 2009-07-09     23:20:01
Postat av: Linda

SÅ sööt :D

Väldigt lik dig tycker jag, :)

 2009-07-09     23:43:49
Postat av: lisa

hehe ja.

så fin hon är, SJUKT lik dig.

 2009-07-10     08:29:34     http://liese.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss