Helgen!

Martin och jag hade det kanon mysigt när vi var iväg i förrgår. Åkte in klockan halv 2 med pendel tåget från Södertälje. Vi kom in till stan runt kvart över. Då gick vi till Jensens Böfhus. Blev en 3 rätters middag på lite mer än 2 timmar. Martin tog en räkcocktail till förrätt, jag tog nacho tallrik, till varmrätt tog vi båda Jensens`s Whiskeybiff, och till efterrätt blev varsin banana splitt! Jätte smaskigt och mys pys. 

Vid halv 5 tiden gick vi bort till filmstaden sergel för att välja nån film som passade bra i tiden för oss. Det blev Yes Man. Men den skulle inte börja fören  klockan 18.30. Så vi hade 2 timmar på oss att göra något annat. Vi strosade runt hand i hand och kikade lite i affärer nån timme. Sen gick vi upp till Sergels Coffee Shop. Martin tog en is kaffe med nåt mint aktigt i, jag tog en lite juice. Mmm! ;) Sen vare dags att gå och köpa lite popcorn och läsk till filmen. Filmen var faktiskt jätte skojjig och mysig på samma gång! Rekomenderar den starkt! Efter filmen tog vi pendel och buss hem och vi var hemma här runt tjugo i 10. så det blev en heldag mer eller mindre. Jätte mysigt hade vi det! Det är inte ofta man kommer iväg sådär bara vi 2.




Igår var jag syster och Mattias iväg hos mormor Ulla. Det var sååå länge sen jag var där nu. Så jag passade på att smita iväg från familjen igår för att hälsa på. Var en stor kalkon inplanerad på menyn. Men när vi kommer dit vid klockan 14 som bestämt står kalkonen i en påse på trappan, och en lite små irriterad mprmor kommer ut och påpekar det. Dom hade tinat den och när hon skulle ta bort plasten runt omkring stank det fullkomligt ruttet. Hon som hade planerat och köpt ala tillbehör till. Men det var bara att ta bilen och brumma upp till Ica Maxi och köpa ny mat. Det blev kyckling och potatis sallad. Efter det vart det inlagda persikohalvor med visp grädde. Och innan vi åkte hem blev det lussekatter och kakor och te/kaffe. Tiden går så fort när man eh där. Man har så mkt att prata om, saker som hänt/händer bla, bla bla *hehe* Så vi åkte därifrånvid 19.30 tiden.

Då tog vi en sväng förbi mina kära vänner Anette och Pelle och deras otroligt söta Isak som blivit såå stor sen jag såg han sist när jag var där vi midsommar! Jätte kul att se dom igen!! Och dom hade gjort så otroligt fint i sin lägenhet. Ska med fixa iordning fint sen när vi flyttat!! Vi var där nån halvtimme sen åkte vi hem till Martin som hade haft barnen hela dagen. Dom hade haft det jätte mys. Och innan Filippa somnade låg hon i Martins knä i soffan och kikade på Pippi Långstrump. Martin var så nöjd så. Det är inte ofta dom får "pappa dotter time".



Idag fyller min lillebror 17 år. Hipp Hip Hurraaa!

Vi är dit bjudna på fika hela bunten.  Syster och Matte åker bil dit. Så vi får isåfall ta tåget. Får se om vi ska åka dit beroende på hur mkt jag har kvar på buss remsan. Sara och dom ska åka hem idag efter att dom vart hos lillebror och dom. Dom ska få ta med sig ett barn möblemang till min andra systers dotter Alice och en gungälg från Ikea. Vi har 2 av varje, alltså varsinn till barnen. Men eftersom vi snart ska flytta och barnen ska dela rum så känns det dumt att ha 2 av varje som bara tar massa plats. Så jag frågade om Elin ville ha det till sin dotter och visst ville hon det. Så idag blir vi av med det! Lite saker mindre att bära i flytten. Sålde även vårt skötbord i förrgår. För vi kommer att behöva ha ett väggskötbord till nta bebisen när vi flyttat för att spara plats. Även en data skärm som jag gett min syster ska dom ta med sig idag! Bättre ju mindre saker det vlir att flytta! Ska nog lägga ut Hampes mammut säng av den äldre modellen och köpa en växa säng när vi väl flyttat. Han ligger fortfarande i spjälsäng så.

Nej nu blir det frukost dags sen får vi se vad som händer och hur det blir idag!
Postat av: Mervi

Yes Man är ASBRA!! :D

 2009-02-08     09:16:29     http://peggybundy.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss