Lördag morgon och...

... phuu.. här blir det ingen sovmorgon om Hampus får bestämma inte. Han kom nog upp redan vid sextiden och myste i sängen sen blev det inte att somna om. Hostar och nyser som bara den gör han idag så jag vet inte om det är en förkylning på G.

Igår förmiddag var jag iväg med barnen för att köpa vinterkläder. Vissa ggr har man ju tur då det var 50 % på alla kläder och skor på Ica Maxi, när jag var där för att handla lite. Så 3 par overaller/ställ för 525:- istället för 1050:- Fanns tom i barnens storlek kvar så.. Filippa fick ett rött ställ med termo byxa och jacka, och hampe fick ett svart grönt lika dant set. Sen fick Filippa en svart overall så hon har nåt i ombyte om hennes kläder skulle bli blöta när vi är ute. Hampe har redan en jättefin sen förra året som han fick av sin farmor som passar ännu. Varsin mössa halsduk, och vantar blev det oxå. Så nu går det ingen nöd på dom. Måste införskaffa såna termo byxor till mig och Martin nu så vi kan ta en sväng med pulka.

På efter middagen igår så åkte vi, alltså jag syrran och Mattias till IKEA för att hämta sängstomme. Blev dock en MALM i svart/brun färg och det blir samma färg i den kommande byrån. Så nu sover man som en prinsessa igen. Nätterna nu sen vi flyttade har jag sovit skit dåligt. Sängarna har glidit åt varsitt håll, likaså bädd madrasserna, så jaaa man har blitt lite spritt språngande galen igår morse vaknade jag mellan sängarna i skåran på golvet. Då fick jag verkligen nog...


Idag ska vi åka och handla lite mat. Även inhandla lite så jag kan baka inför Julen. Har inte hunnit med nåt sånt i och med giftermål och flytt. Bättre sent än aldrig. Ska bort och klippa Mervi oxå.

Kom på en sak måste verkligen ta mig i kragen med att äta bättre igen,
varit så himla slarvig sen vi gifte oss. Jag ska neråt INTE uppåt.

Nu ska jag sätta mig vid tv och kika på Lotta på bråkmakargatan.
Han verkar inte få nån ro där i vardagsrummet.

Postat av: Sara

Ja, det är så Braaaa att det gått Braaaaa dennna gåååång :D:D



hihi

 2009-12-19     09:03:08     http://itssaraslife.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss