Hallå världen!

Här har ni ett trött, nygift mamma, som är relativt nyvaken. Första sovmorgonen på hela veckan. Denna veckan har Martin tagit planerad semester från jobbet. Skönt nu efter vigseln och allt packande som ska göras. 


Igår morse var jag iväg på BVC med Isabelle som fick vägas 7660 g, och mästas 66 cm, och ta 2 vaccinationer i varsitt ben för att sen möta upp Martin som lämnat barnen på dagis. Vi tog bussen direkt upp till sjukhuset och gyn akuten eftersom jag hade haft blödningar och fruktansvärt ont i magen i 2 dagar. Jag började nästa fundera på om jag fått missfall trots att vi skyddat oss när det hettat till i sänghalmen. Då jag fick min mens nu den 18:e. Och började blöda nu igen. Har verklighen haft så himla ont i magen och ryggslutet... Akuten = långt tid. Men när vi väl fick komma in gjorde dom en jätte grundlig gyn undersökning. Det såg bra ut man kunde även se att allt läkt ihop jättefint efter snittet nu när jag fick Isabelle den 30 Juni. Inga cystor vad dom kunde se. Dom hade även kollat om jag var gravid = NEG. plus att det inte såg ut som någon urinvägs infektion. Har fortfarande ont i magen så vi får avakta om det ger med sig eller om det kan vara något annat. Får fortsätta äta alvedon och Voltaren...

... missade  dock min kära väns mammas begravnings som var igår pga av att jag var tvungen attt åka in till sjukhuset :( Men jag var verkligen orolig för mig själv och detta med magen som fick gå i första hand. Ringde henne igår men inget svar. Jag hoppas dom haft det bra trots allt och att det begravningen var så fin som den bara kunde bli. Mina tankar var iaf med er hela dagen igår älskade gumman.

Efter vi var klara var det bara att hämta barnen på dagis så gick vi till vårt bostad bolag där vi ska bo. För dom håller på att tapetserar där och vi hann i sista sekunden fixa att vi kommer få fond väggar i vardags rum + vårt sovrum. Sen gick vi hem till syrran en stund och slappade.

Sen tog vi bussen upp till Coop för att köpa tejp till alla tradera auktioner som gått ut som jag måste skicka iväg nu under dagen. Sen var det bara hem och lägga barnen. Och strax efter stupade jag och Martin i säng vi med.

Isabelle har fått lite feber av sprutorna så hon har vaknat några ggr inatt och varit orolig. Nu blir det strax frukost. Sen är det bara att slänga i sig lite värktablettter och sen ska vi börja packa på allvar här hemma. Verkar som vi kunde få tillgång till lägenheten nu för att köra dit lite lådor under helgen.

STORT GRATTIS till Pia som blev mormor i lördags på våran bröllopsdag,
 och självklart grattis till dottern Sara som blivit mamma!

Postat av: Pia Engström

Tack, och stort grattis till er båda, jätte fina var ni på korten. Lycka till i framtiden och låt kärleken spira/ Piakram

 2009-12-04     11:20:01
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss