Barn

Hampus är snart 2 år och 3 månader och nästan torr i blöjan... iaf vad det gäller på hemma plan. Det är han själv som började med att slita av sig blöjan och sätta sig på pottan. Han har väl sett hur Filippa gör och barnen på dagis, så snart har vi nog en helt torr kille. Tycker han är så himla duktig och tidig med allt. Filippa har alltid också varit duktig själv klart men hon har vart mer sen med att sitta, krypa och gå än Hampus som redan satt när han var 5 ½ månad hur stadigt som helst alldeles själv. Just nu bubllar han som aldrig förr. Han pratar verkligen så himla bra för sin ålder. Nu har han ju börjat att sova i sin egen Kritter säng och det går faktiskt bra. På mornarna kommer han alltid och kryper upp till mig och säger:

-Morron mamma.. Hampe vill seela.


När vi hade legat och mysat lite i sängen imorse och jag hade vaknat till så så han: 

-Kom igen mamma, vill ha glas i vatten = att han var törstig. *hehe*

Lika så i förrgår kväll så låg jag och nattade honom.
Helt plötsligt klappar han mig på kinden och säger:

- Du är JÄTTEFIN mamma.

Kan man göra annat än att smälta.
Det är mkt just nu med ordet jätte.
Han har ofta jätte ont eller är jätte trött osv osv.

Men det gulligaste som kommit sista vecka är att han säger varje dag och flera ggr om dagen:

Jag älkar däj!

Det är ju helt fantastiskt att vara mamma även om det kan ha sina krävande stunder.

Här är några bilder på gobiten Bella:









Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss