Trots Filippa


Nu har jag och barnen vart nere på dagiset och lekt i ett par timmar.















Men största fröken Filippa var inte nöjd med det utan behövde få ett "3 års trots utbrott" när vi skulle gå hem för att Hampus trillade av gungan rätt på ryggen och slog nog lite i huvudet.

Hon skrek och gormade hela vägen hem:

-JAAAAG VIIIILL GUUUUNGA!

Så tråkigt när hon är sådär. Allt ska bara vara som hon tycker och vill då. Försöker vara ute så mkt som möjligt nu när jag kan och dom är även ute jätte mkt på dagis. Har blivit mkt bättre med hennes utbrott sista 2 veckorna. Hon har varit jätte duktig och snäll! Jag tror hon har börjat vänja sig lite med att Isabelle finns hos oss nu och så, det var väl hennes sätt att protestera när Bellan kom. Med hennes dagliga utbrott som var i början. Som sagt så skönt att det har börjat plana ut. För ett då och då kan man ta utan problem, men att ha en arg liten tjej hela tiden som bara vill bråka, nee det eh ju ingen höjdare.



Åhh jag längtar sååå efter Martin. Lite kärlek och närhet... Igår åt jag och somna när han kom hem. Och idag gick han bara upp och åkte. Denna veckan som kommer ska han jobba efter middag då hinner vi bara ses några timmar på förmiddagen innan han ska jobba. Så man får väl ta vara på den lilla tiden vi får med varann.

När jag börjar plugga så kommer vi nästan bara ses dom veckorna han jobbar förmiddags passen. Fast jag har iofs inte bestämt om det blir att plugga på distans eller inte ännu... Finns ju både för och nackdelar med det. Ska hur som helst bli skönt att utbilda sig.

Nu ska jag slänga i mig en banan och ett glas vatten.

Hey Hopp!

Postat av: Caroline

Hej..

Jag känner igen mig i din dotters utbrott..Jag har oxå det jobbigt här hemma med Nova, skriker, gormar, gråter om vartannat..De är skitjobbigt! :( Men det går väl över någon gång..När hon börjar bli van vid att Neo är en del av vår familj nu.

Kram

 2009-08-31     13:39:34     http://www.metrobloggen.se/cakenone
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss