Gääääsp...


Inte får man sova länge nu på mornarna. Filippa vaknar runt klockan 6 och då ska mamma (jag) oxå promt upp. Åh jag önskar jag bara en dag inom kort fick sova ut en morgon. Men idag gick inte. Martin ska iväg och jobba hos mormor hela dagen idag med. Behöver pengarna. Jobbigt nu för alla 3 barnen är sjuka. Förkylda som bara den. Isabelle oxå... igen. *suck* Det bara gurglar i näsan på henne den lilla stackarn. Näsdropparna tog slut nu på morgonen. Får se hur jag ska få tag i nya. Martin åker strax och apoteket öppnar klockan 10. Syrran och Matte är i Norrtälje över helgen. Kan inte gärna slita med alla sjuklingar ut på buss och ner på stan. Varken schyst mot dom eller resten av befolkningen här i stan. Ska ringa Katja och höra om dom inte har vägarna förbi stan sen om dom ev. kan hämta till mig.

Jag funderar på om jag inte ska ner på deras dagis och leka av barnen sen när dom sovit en liten stund, så dom inte är alldeles för rastlösa hela dagen. Tror det får bli så. Mot kvällen igår höll jag på att bli galen på dom, bara bråkade och kivades med varann. Dom låg i säng klockan 19. Och jag och Isabelle lika så i våran säng. Jag var helt slut. Av någon andledning så blir barnen mer spralliga och rastlösa än vanligt när dom är sjuka. Blev några rundor upp innan dom hade somnat där inne. Det skulle kissas, bajsas, törstig, välling osv. osv. Tillslut blev det tyst och jag kunde sätta på en film. Blev "Number 23", med Jim Carrey. Har bara sett den en gång innan och nu var det ett tag sen så...

Martin kom hem från mormor runt 20 tiden och hade med sig en kebab tallrik till mig. Den skulle jag inte ätit... jag fick såå sjukt ont i magen så jag fick sitta på toa från och till i nån timme innan det lugnade sig och jag äntligen kunde sova. Får mkt fett + vitlök för min mage tror jag nu när jag försökt äta någorlunda hälsosam mat för magen den senaste tiden. Så nee inget mera sånt!

Min amning håller på att gå åt skogen! Verkar inte finnas tillräckligt med mjölk... Isabelle blir oftast inte mätt. Har försökt pumpa ut men det kommer inte särskilt mkt då, så jag har fått ge henne ersättning utöver. Kanske bli så iomed att det är rätt mkt med dom 2 andra och allt runt omkring. Stressar kanske lite omedvetet inombords, så att det sinar. Hon har iaf fått 2 månader bättre än ingenting. Men jag ska försöka ett tag till iaf, det lilla som hon kan få är ju bra.

Imorgon har min syrra dop för deras son, och vi kan inte komma... Känns för jälvligt rent ut sagt. Dop och bröllop tycker jag nästan är ett måste. Men vad ska man göra!? Kan ju inte gärna åka dit och smitta ner hela herrskapet. 


Nu ska jag ta Isabelle som vill ha lite närhet.

På återseende!

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss