Söndag



Igår var jag Martin och Isabelle iväg hos mormor för att hälsa på och Martin för att jobba klart med att måla deras altan. Åkte klockan halv nio på morgonen och var inte hemma här förens vid klockan 22 så det tog hela dagen. Men det gjorde inte mig nånting. Var länge sen nu jag träffade min mormor och dom. Vi satt ute hela dagen och mös under deras mega markis. Fikade och snackade massa goja. Min batteri på min digital kamera dog precis när jag tagit ett kort så det blev till att fota med mobben. Men det blev rätt bra bilder iaf!





      



Barnen kom hem nu imorse efter att dom sovit hos Sara och Mattias. Dom hjälpte oss att hämta Filippa i Årsta havsbad igår när hon skulle hem från morfar och deras vistelse ute på sjön. Supper gulligt av dom! Hampus var jätte gnällig igår kväll.. så Sara tog tempen på kvällen och han hade mkt riktigt feber ..38,6. Men idag är febern borta, men han eh fortfarande hängig och gnällig. Så vi får se vad vi ska göra idag blir nog trots allt ut en sväng i lekparken eller så, så alla barnen för frisk luft. Tror nämigen det gjorde gott för Isabelles sk. hormonprickar att vara ute så mkt igår för idag är hon jättefin i ansiktet och dom börjar avta.

IGÅR



IDAG





 
När vi ändå eh inne på samtals ämnet "prickar" så är Filippa suuuuper allergisk mot myggbett. Märkte det för att tag sen när hon var ute hos min mamma som fick åka in till akuten med henne för hon svällde upp som bara den blir som en golfboll där hon fått betten, stort svullen och röd. Ser hemskt ut.. som man gett henne smisk eller något ! Vi har iaf fått flytande Tavegyl och kortison salva som ska tas morgon och kväll, om och när hon får sina bett. Blev ju en del ute på sjön nu så hon blir ser helt svullen ut i ansiktet och på ena benet och hon blir såå trött av Tavegyl:et.Vet själv eftersom jag själv brukar få ta det pga av mina allergier.
Kan bara tänka mig för en liten tjej som henne.

Martin är iväg idag sista dagen för att bli klar med målarjobbet hos mormor. Lär ta hela dagen idag oxå innan det är färdigt. Men det blir kanonfint! Nu ska jag ta en dusch för barnen har lagt sig för att vila middag. Dom var uppe tidigt i morse.

Ha en bra söndag, och ta vara på det sista underbara sommavädret innan det är för sent!!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss