Barndoms vänner!


Igår morse var vi uppe med tuppen igen. Kvällen innan pratade vi med akuten om odlingen dom gjort på hennes urinprov. Dom hade hittat bakterier där, så dom ville att vi skulle komma in igen för att sticka en nål igenom magen på henne och in i urinblåsan för att få rent urin. Lät mindre kul men vad ska man göra vill ju inte att hon ska vara dålig heller. Så vi gjorde det och proverna visade sig vara bra när jag ringde i morse, så himla skönt! Inga mer mediciner för henne, än vad hon redan har. Idag är lillan helt feber fri så skönt!!

Igår efter sjukhuset var vi och hämtade barnen hos Sara och diskuterade lite angående att dom planerar skaffa en liten voffsing. Ska åka med dom och kika på en i Sala i morgon. Sen åkte vi och införskaffade en bilstol med rygg till Filippa. Hon väger verkligen över 15 kg nu och är en rätt lång. Hon börjar bli stora tjejen nu.

Sen behövdes det handlas hem lite mat. Var helt slut när vi kom hem. Det påverkade min mjölk som inte ville komma alls när Isabelle ville äta. Så det fick bli ersättning för henne igår kväll, har köpt hem ett paket i nödfall och var glad att vi hade ett nu när det blev ett... Jag passade på med en god middag att ta 2 glas vin med Martin. Det var gott men ooorka  att sätta sig och puma ut mitt i natten för brösten då var sprängfyllda. Och även i morse. Ville inte ge henne ur brösten innan jag visste att alkoholen var helt ute ur "systemet" Nee blir inge mer drickande nu innan jag slutat amma.

Ska fixa lunch om någon timme. Sen ska jag ta med mig familjen och gå den rundan som jag brukar gå som prommis. Är så fint väder idag. Får gå bort rödvinet och gårdagens inte allt för nyttiga mat ;) Sen tänkte jag ta veckans storstädning här hemma för den kommer ju inte bli av imorgon när vi åker till Sala.




Suttit och tänkt en del. Jag är så glad och tacksam för mitt liv! Hade en jobbig period av katastrof och kaos ett tag innan jag träffade Martin. Sen nu bara för att jag vill ha ett lungt vanligt och stabilt liv, där det visst kanske inte händer allt för mkt, då har man fått höra att man är tråkig... Det bjuder jag på. Jag väljer själv mitt liv. Jag trivs såhär. Jag är 3 barns mamma, och har ett ansvar och vill försöka så gott jag kan att vara en bra förebild. Varför ska man ut och var och varannan helg och parta med polarna, när man valt att skaffa barn? Tycker den fasen har man väl redan gått igenom i livet innan man bildade familj. Jag tycker visst nån gång ibland det är kul att träffa vänner på nån öl och prata gamla minnen. Absolut! Men livet är inte bara en FEST. Det är så mkt mer. Och är jag då tråkig för det, må så vara  jag mår BRA, och det är det viktigaste. 

Jag har mer och mer börjat längta tillbaka till Norrtälje, man saknar nu efter så lång tid många där. Barndoms kompisarna börjar bli vuxna och bildar också små familjer. Skulle vart så kul att ha nära till varann och kunna träffas med barnen, fika och umgås. Äta middagar, kräftskivor och sånt som man gör. Här i Södertälje känner man ju ändå inte allt för många, och dom där borta har man ändå växt upp med.. så mkt minnen. Jag saknar er!






Postat av: Jossan

Saknar dig med!!! =)

 2009-08-16     19:49:25     http://josefinloof.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss