Nyheter


Igår kväll var Martin på föräldramöte på dagis inför inskolningen. Dessvärre blir det ingen inskolning på dagis idag. Hampus har hostat halva natten. Nån kruppliknande hosta, och var super snorig igår kväll. Filippa låter med som en kråka nu på morgonen när hon pratar, och hostar hon med. Så vi får avvakta lite med dagis. Ingen av dom två har feber, men Isabelle är med jätteförkyld så det gurglar i näsan stackarn, har gett henne lite näsdroppar.. och hon har lite höjd temp 37.7. Annars brukar hon ligga på 36.9 - 37.0 något sånt. Martin jobbar eftermiddag så jag ska passa på att gå en sväng med lillan så hon får lite frisk luft.

Igår framåt kvällen såg jag ett stort rökmoln från skogen en bit bort. Hovsjö sa jag direkt och mkt riktigt så ringer syster och Mattias som var på väg till affären och säger att det brinner som bara den i Hovsjö skola.

www.dn.se/sthlm/brand-i-hovsjoskolan-i-sodertalje-1.929098






Hittade även detta på Södertälje Kommuns hemsida om svin influensan.
Vet att det är många föräldrar som är oroliga.
Men som det verkar ska denna influensan vara mildare än en vanlig influensa.

Information om den nya influensan

Under måndagen fick kommunens krisledningsnämnd information om det aktuella läget vid ett möte med representanter för sjukvården och länsstyrelsen. Den nya influensan, även kallad svininfluensan, klassas som en mild influensa. Det innebär bland annat att risken för svår sjukdom troligen inte är större än vid en vanlig influensa.

Kommunen har nu tillsatt en arbetsgrupp som kommer att följa utvecklingen och bevaka Socialstyrelsens rekommendationer samt ansvara för kommunens information.

www.smittskyddsinstitutet.se/upload/svininfluensa/undvik-smitta-A4-print.pdf



Nu ska jag göra frukost till familjen sen ska jag ta en dusch och sen ut och gå.

Bjuder på nån bild av mina härliga ungar!!







Postat av: ♥ Jessica - Fotar och designar bloggar ♥

tackar! Ja hemskt med branden läste det på internet!

Allt bra med dig annars?

 2009-08-12     11:01:39     http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Lilla Mimsan

Söta barnen är!! (Kollade bloggen efter du varit in på FL hos mig :-) )

 2009-08-12     14:55:07     http://lillamimsan.blogspot.com
Postat av: Jonna

Jodå jag är kvar :)

Har flyttat till Eskilstuna, så det är en bit att pendla :P

Men ska försöka fixa nåt fast jobb på nya hemmaplan, smidigare så :)



Du kommer inte tillbaka hit eller

 2009-08-12     18:24:54     http://daqueen.webblogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss