Hösten är kommen



*phuuuu* Det tar verkligen emot att gå upp nu på mornarna, vill bara ligga kvar i sängen när klockan ringer, men det är bara att kliva upp och se glad ut. Båda barnen är på dagis idag. Hampe har vart bättre inatt och ingen feber heller. Lite genomskinligt snor i näsan. Men annars pigg siom en lärka.  Tror barnen är lite "mamma grisar". Det har nämligen gått hur bra som helst förra vecka på inskolningen med Martin.. utan en endaste liten tår.  Men så fort jag ska lämna så är det gråt och 2 helt förtvivlade barn. Gillar det inte alls, men man vet att det tar 5 minuter efter jag har gått så är det bra igen.

Regnet bara öser ner så det blir ingen prommis för min dels idag. Eftersom jag känner mig lite små hängig och snorig. Och jag inte har införskaffat min några regnkläder och stövlar ännu.... ja du hörde rätt. Jag är 3 barns mamma nu är verkligen på tiden att skaffa det så man kan gå ut vilket väder det än är. NU känner man verkligen att det är höst. Tycker det är lite mysigt ändå, lite mörkare, man blir sugen på att tända ljus och dricka varma drycker. Jag har inte uppskattat alla olika årstider så mycket, som nu när man har barn. Alla har sin charm, tycker jag numera! Innan har ju inte vintern vart nån direkt favorit, men nu tycker jag den är rätt skön och mysig den med! Vi är ju faktiskt ett av de land som verkligen får uppleva alla 4 årstiderna. Så man får väl ta vara på det förr eller senare ;)

Sitter och kikar lite på blocket. Efter en Orbitrek. Dax att införskaffa sig en, förmodligen nästa löning som kommer. Hade ju en sån innan som jag sålde när jag blev gravid. Dom funkar faktiskt kanon bra. Vill kunna träna lite utöver att gå. För till gymmet kommer jag nog inte på bra länge. Så man får göra det man kan.

Som ni ser har jag fixat min blogg design. Har lärt mig mkt på den korta tiden jag har att sitta och fixa och trixa. Det är inte så svårt som man tror om man har huvet lite på skaft. Om nån vill ha sin fixad, så är det bara att hojta till.

Så jag ska fixa här hemma lite.
Bädda, vika bort lite tvätt osv. Sen tänkte jag ta ett bad.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss