Trött mamma upphittad


Trött ... Fick åka in till akuten inatt då Isabelle fått 38.7 i feber och var varm som en kamin. Fick komma in rätt snabbt. Lite röd i halsen, lite vita blodkroppar i urinet som dom lagt på odling tills ikväll då vi ska ringa för provresultat. Hon hade oxå fått öron inflamation så nu har vi fått penicilin, en 5 dagars kur som hon ska äta. Annars är hon oki ingen påverkan på hjärta eller lungor, äter bra och kissar och bajsar. Stackars min lilla älskling. Har inte gjort mkt väsen ifrån sig trots detta. Inte lätt att komma till världen och mötas av dessa alla bacillusker som vill attakera en!





Tack till syrran och Mattias som vi fick kalla hit mitt i natten som barnvakt!!

Kom hem här igen nu på morgonen klockan kvart i sex. La mig och vilade en stund sen vaknade en sur Filippa som redan fått dagens första utrbrott för att hon tappat bort sin enkrona som hon fått från oss. Hon hittade bara sin plånbok och blev vansinnig. Pengen var borta och hon skulle promt ha en ny!! Tillslut hittade hon pengen i sin säng och då var utbrottet över och hon bad sen om förlåt. Jag försökte förklara att hon kunde försöka vara snäll för att mamma och pappa inte har sovit på hela natten och var trötta och att hon kunde försöka vara lite snäll... men icke. Finns ingen förståelse för andra människor, när hon blir sådär. Är bara vad hon vill ha och ska göra just då som existerar. Underbara 3 års trots! ;)

Får se hur resten av dagen ska gå.
Tror inte jag orkar på nån prommis idag iaf.
Vi får se...

Postat av: Alexandra Möller

Men gud lilla gumman!! Hoppas att hon kryar på sig snart!! Vad otäckt, hon är ju så liten...



Stor kram ifrån oss!

 2009-08-13     14:52:21     http://molleralexandra.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss