Näää


Idag är det vackert väder, helt underbart... men ändå har jag lust att bara dra ner persiennerna och gråta under täcket resten av dagen. Imorse kom Martins lönelapp = mindre bra efter semester och 10 pappa dagar när Isabelle kom till världen. Det har vart tuffa stunder i livet innan, men det har tar nog priset! *suck* säger jag bara. Det är så sjukt, för denna månaden har vi i pricip ingenting kvar när räkningarna är betalda. Och nästa månad som kommer, då Martin har lön + pappadagar och jag mamma penning och barnbidrag. Då kommer vi ha det hur bra som helst. Kunde det inte få vara nåt mellanting? Ne ska det vara så ska det vara ordentligt, det är alltid så.. iaf för oss. Nej kroppen ska få panik... skaka och hjärtat ska slå i 180, och man vill bara kräkas eller falla ihop och dö eller något sånt... Och vad hjälper det, till vilken nytta lixom!? Inte ett skiit... Jag hatar verkligen detta med pengar. Antingen gör dom så man mår skiit eller så ibland kan man bli så oerhört lycklig av dom.

Jag har försökt hållt mig hela dagen, men när man som minst ska bryta ihop när barnen kom hem gjorde jag klart det då. Man kan tydligen  inte vara stark ALLTiD... Syrran har tagit Filippa och Hampus några timmar nu, tills hennes sambo kommer hem. Martin skjutsade dit dom innan han skulle till jobbet. Jag tänkte faktiskt ta mig ett bad. Mitt första bad efter 2 långa månader. Ska bli så himla skönt. Tänkte låta Isabelle bada med mig. Sen ska jag göra som jag skrev ovan.Rulla ner persiennerna i sovrummet och kika på en film... det hjälper med lite lugn och ro för stunden om inte annat. Tack för hjälpen med barnen syrran. Jag älskar dig så himla mycket!

Känns rätt hopplöst allting för stunden.
Tur att man vet att det kommer bättre tider!

Postat av: Johanna

Oh tack, gud så snäll!

Krama

 2009-08-19     20:24:33     http://familjenkorb.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss