Natti natt

Idag har det var full rulle heeela dagen *hehe* sooom vanligt! Lämnade Flippan på dagis. Sen åkte vi och hämtade en av min systers katts systrar hem till oss. Det går faktiskt bra med allergi den här gången. Sara hade ju sin katt med sig när hon kom. Jag har inte kännt ett dugg allergi av den. Så vi hämtade oss en egen liten kisse miss idag, medans Filippa var på dagis. Kändes skitroligt!! Tyvärr är hon raka motsatsen till sin syster skygg, fräser och så *suck* Inge kul att ha en katt som är otrevlig när man har barn. Så det lutar åt att hon får komma hem igen eller om min syster övertalar Mattias att dom ska ha två stycken katter ;) Det eh så konstigt för den vi hämtade först (Saras katt) är hur mysig, kelen, och tillgiven som helst den är nästan som en liten hund. Vill vara med överallt. . . Det var den direkt från första början. Denna vill mest vara för sig själv. Så var den även när vi hämtade den. Den ville inte alls följa med oss. Så himla himla tråkigt!!

Vi åker och hämtar en katt unge flicka av en kompis i stället som är hur mysig och kelig som helst, tomorrow. Ringde henne nu för en stund sen. Vill ha ett stabilt husdjur här hemma. Som man kan lita på! Speciellt med tanke på barnen.

Här eh hon sötnowsen. *pekar ner* Hon med mest vitt på sig.



När vi kom hem med katten gick vi till Ica Maxi. Jag, Sara och barnen + Angelica och Ewelin. Handlade lite inför middagen. Det blev Tacos idag för både oss och Angelicas familj. *dott* Handlade en vinter jacka och termo byxer till Filippa och och en mössa och finger vantar. Var kanon fint i mörkgrått och rosa allting!! Sen ringde Mattias. Han skulle egentligen sluta kl. 17 men ringde då och sa: -Vart eh ni!? Jag eh hemma hos Carro och tänkte överaska er. Då hade han slutat tidigare, så Sara fick mina nycklar tog med Filippa och Hampus hem. Och jag och Angelica gick till Systembolaget. Jag köpte hem en flaska vin och en flaska av mitt älskade Baileys. Mmmm smarrigt som en kär vän till mig alltid brukar säga! :S

Sen gick vi hem, jag lagade mat och Sara så snäll som hon eh tog disken som var från morgonen. Sen har vi kikat på idol. Nu är adition slut och NU börjar allvaret!! Bort med en massa folk. Martin den stackarn känns som han får jobba ihjäl sig på nya avdelningen. Det är mkt mer slit vad han är van vid. Och en timmas längre dag för att han ska jobba in fredagen. Så han är inte hemma förens typ 23.25 om kvällarna nu den veckan han jobbar efter middag. Ska bli såå skönt, imorgon är det äntligen helg!

Martin eh ledig så vi ska för en gångs skull hitta på något tillsammans HAN och JAG. Vi har haft lite planer på kryssning, stand up, bio och klart middag på alla alternativ. Vi får se vad det blir och om det blir. Sara är iaf villig att passa kidsen. Kan kanske vara bra att vi får lite tid för oss själva och göra något "utöver det vanliga" lixom.

Nej nu eh jag tröttare än tröttast. Har inte sovit mer än 2 timmar natten som var. Sista två nätterna har varit katastrof med barnen Hampus och Filippa har gråtit om varannat. Så jag ljuger inte om jag säger att jag varit uppe minst en gång i halvtimmen. Har inte den ena hållt på så har det var den andra. Ja vad säger man. Visst ere bara för härligt att vara 2 barns mamma ibland! ;)

Hoppas dom sover oki inatt för imorgon är det dax för arbets intervju!

KRAAAAAM!!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss