Sunny Day!

Så fint väder det har vart nu sista dgarna men som vanligt när det eh fint väder, så ligger hela familjen ligger sjuka i influensan. Det började för Martin i tisdags, hosta ont i halsen, feber och värk i kroppen sen har både min syster och jag sen Filippa och Hampus med blivit dåliga. Regina besök blev det inget & inget kalas blev det i går för att vi var sjuka. Eftersom det smittar uppenbarligen som bara den. *så jäkla trist hade sett fram emot som bara den att träffa henne.

Mamma och dom kom bara förbi och lämnade paket till Hampus och Filippa fick oxå. Sen fick dom eh kopp kaffe sen åkte dom hem. Jag började känna mig krasslig som bara den under flyttstädningen i lördags. *suck* Men äntligen är det klart där borta iaf, känns som en börda som släppt från bröstet. Så skönt! Allting i livet börjar bli bra och ser ljust ut tycker jag och jag känner mig LYCKLiG! Jag ÄLSKAR min familj så himla mycket. Och jag tror allt kommer vara bra om alla stöttar och finns där för varann till 100. Händer både roliga (secrets) *hihi* och tråkiga saker i våran familj just nu!

Martin har tyvärr blivit av med sitt körkort. För många år sen, år 2000, testade han hasch en gång och blev ertappad med det, på gränsen mellan Danmark och Sverige på tåget. Hanhade följt med sina dåvarande vänner till Kristiania. Det var inte ett moget eller smart drag att göra, efter det har han  troget lämnat in tester som han skulle år efter år för att visa att han inte har någonting som helst att dölja.

Men dom har fortsatt och fortsatt och sista gången så har han bara struntat i att lämna proverna pga av att han känt sig kränk och det känts som om han aldrig skulle få gå vidare. Plus att varje gång han ska dit kostar det oss närmre 5000 kronor. Det är ingen liten summa pengar för oss. Så i fredags låg det ett brev här och väntade på oss där det stod att dom har återkallar hans körtkort med omedelbar verkan. Nu skriver jag bara i korta drag men det är helt sjukt att under så många år få gå och varje gång lämnat fina prover. Jag har idag hjälpt honom med en överklagan som nu kommer gå till länsstyrelsen men det ser inte ljust ut. Men jag håller tummarna att dom tar sitt förnuft till fånga.

Nu ska vi ner på stan köpa mediciner osv. Åka bussen ;)
 Sen hem och kurera oss.

Hej så länge! :)
Postat av: vickizh

Nemen vad sjukt det låter.. Har man lämnat fina prover i så lång tid borde det ju inte vara några problem.. men detta land blir bara sjukare och sjukare!! Hoppas det ordnar sig till slut.. Ha det gott

 2008-09-29     15:14:26     http://metrobloggen.se/vickizh
Postat av: Therese

men faan vad sjuk då... 2000 var ju 8 år sedan

 2008-09-29     21:25:10     http://thessia.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss