nu eller aldrig

Vaknade imorse mådde inge bra av fredagen, önskar att jag aldrig åkt, inte för fem öre... Men det är bara att inte försöka tänka på det och grubla så mkt och gå vidare. Tack min underbara Regina för att du finns när man behöver någon som mest! ÄLSKAR DiG av hela mitt hjärta! Såna som du växer inte på träd!

Lämnade barnen vid 9. Dom var på dagis åt och sov där! Det hade gått jätte bra! Jag kilade iväg till läkaren kl.11. Jag var där fem i, men det var massa folk före så jag fick inte komma in förens kvart över. Verkar som alla eh sjuka nu. Det hostades och snörvlades så jag hoppas vi klarar oss, men med vår vanliga tur gör vi säkert inte det! *hehe* Kom in till läkaren hon kände och klämde på mina stackars värkande ben. Och sen kollade hon mina fötter.

Resultatet av undersökningen är att jag har gått upp i vikt för fort efter att jag gick ner 10 och det belastar kroppen... som bara den! Och man kan få som "växtvärk", sen är ena min fot lite "plattare" under så att det går att jag belastar det andra benet för jag går knasigt med det ena benet vilket gör att det tynger på. Jag har fått remiss till sjukgymnast, utskrivet nya tabletter (voltaren) och ett måste att gå ner i vikt för mitt eget bästas skull.

Martin kom hem vid halv ett idag, så skönt att bara vara jag och han en stund hemma innan barnen skulle hämtas. Han hade köpt med sig kyckling sallad från jobbet. Sen åkte vi och hämtade barnen halv 2. Filippa sov ännu när vi kom.  Sen åkte vi och handlade... vi var tvunga att STOR HANDLA. Pay day idag ju, så skönt.

Vi åkte till Willys och handlade vagnen över full med nyttig mat. Mkt fisk fågel och grönsaker, frukt. Martin har lovat att stötta mig nu och han behöver själv gå ner några kilon. Så efter Willys åkte vi bort till Gröndal (scanias tränings center) och skrev in oss. Så nu kan jag träna när jag har tid över när som helst ett år fram över jag ska verkligen kämpa nu!!

Jag ska göra det för min skull och får att jag måste! Inte kul när kroppen protesterar och att man ska ha en sån värk!! Och för att jag nånsin ska kunna få min "förminska brösten" operation, så måste jag ner till minst 26 i BMi, idag låg det på 31 och jag ligger på gränsen precis vid fetma kul kul!  

Så det eh bara att börja, det eh lixom nu eller aldrig!!

Imorgon klockan halv tio ska jag vara hos en av dom jag ska jobba hos. Ska därför lämna barnen tidigare imorgon. Halv 9 blir det. Sen ska jag väl vara där en timme ca. så efter det tänkt jag kila iväg och träna. Ska bli så skönt att köra igång men det blir en mjukstart.

Nu ska jag mysa på soffan med gubben med en kopp te,  innan man lär decka som en sten.

Ha en trevlig kväll!

Postat av: Regina

Jag kommer alltid finnas här för dejje!!!Älskar dej oxå!!!Du e bäst!!!!!!puss o kram

 2008-10-20     19:56:23
Postat av: Anette

Och jag dig! ;) <3

 2008-10-20     20:06:56     http://t0ka.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss