rubrik

Igår morse var det stressigt. Kom på mitt i allt att jag hade lånat ut min bussremsa till syrran när dom åkte hem i söndags så jag försökte ringa Regina, och be om hjälp hur man köper biljetter till bussen via sms. Men då dog mobilen. Jag knatade ner till Saltskog centrum klockan var då redan 5 i 9 och jag skulle vara på plats klockan halv tio volket jag hde hunnit om jag bara hade haft den där dumma bussremsan. Men eftesom jag köpte den missade jag PRECiS bussen och fick gå hgalva vägen så hoppade jag på nästa buss 09.26. *suckÄ KOm iaf fram dit jag skulle vid ca tjugo i.

Pratade lite och hon jag var hos presenterade sig själv och arbets tider och allt runt omkring. Jag insåg mkt snabbt att detta med natt passen hos just henne skulle aldrig gå. Man började klockan 21 på kvällen till o8 på morgonen. Vakande natt. Sen efter det hade jag fått lämna på dagis hem och sova inte i säng förens klockan 10 ca. Nej nej nej det hade bara inte funkat för mig och våran familj. PLuss att Martins pass slutar 23.05 då kan jag inte börja klockan 21. Damen i fråga ville  inte att man skulle spola i toaletten på natten, man fick inte låta micron gå klart så det plingade och man fick inte gå på golvet så det knarrade. För hon var lättväckt... hmm hm.

Jag ringde chefen där jag jobba och sa att det passade inte oss med dom natt tiderna. Och hon förstod det, Idag ska jag till en annan som jag ska jobba hos klockan 14 ca. Får se vad det är för en där var det iaf tal om dubbel bemanning så det eh skönt.

Igår när jag hade vart där på "jobb grejen" så gick jag hela vägen ner på stan, gjorde lite ärenden. Banken, apoteket, kikade lite efter en jacka osv. Nån jacka hittade jag inte. Antingen var dom skit dyra eller skit fula. Är ingen bra månad för oss alls rent ekonomiskt. Men en jacka måste jag ha eftersom jag sålde min förra vinterjacka till min syster för att jag hade gått ner i vikt. Men nu har jag  gått upp det igen och kan absolut ha den så, dumt att vara efterklok. Men inte var det min plan att svälla upp igen *haha*

Så det blev ingen träning igår men jag gick långt! Så nytta gjorde jag! När jag kom hem så gjorde jag en jätte smarrig sallad med grillad kyckling, avocado, ruccula, färska championer, gurka. Och fullkorn penne pasta kokad i 2 grönsaks buljongen så smarrigt!

Kände mig febrig och int i halsen igår efter min stressiga dag. Och känner mig lite hängig idag så idag blire lämna barnen och bara ta det lungt tills dom kommer hem. Storstäda gjorde jag igår  kväll, fick ett ryck! Hatar när det ser ut som f*n och det gjorde det verkligen kläder disk och skräp överallt, känns ibland som man inte riktigt hinner med det man borde göra!. En diskmaskin hade verkligen inte suttit fel! Ska önska mig/oss bidrag till en i Julklapp!!  Hur som helst SKÖNT att det eh städfat och klart här, så slipper jag tänka på det!

Nu ere frukost dax här sen bort till dagis med små glinen.

HeY HoPP!!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss