Magsjuka barn

Nu var den även här den (icke) efterlängtade magsjukan, det fullkomligt rinner ur Filippa har vart uppe hela natten och bytt blöjor och när jag inte gjort det så har Hampe skrikit och vart orolig haft dom hos mig i sängen i omgånger för att försöka få lite somn men det har inte blivit mkt. Martin tog några ggr innan hon somna in i sin "djupsömn" Det eh det som eh nackdelen med karlar, och ja då syftar jag i detta fallet på Martin. Att han vaknar inte även om det skulle vara krig utanför fönstret, när han väl somnat *hehe* Jag ska/skulle upp och jobba men det har ändå blivit jag som vart uppe hela natten nu. Så jag sitter som en zombie här i valet och kvalet om jag ska orka och om det ens e så schyst att gå dit och smittas när vi väl har fått magsjuka här hemma. Det är ändå bara 3,5 timmes pass idag så det känns lite som det kvittar penga messigt. Tänkte mer på stackars tanten jag jobbar hos så hon ska slippa.

Vänta nu händer det något här..!

Ojoj! Fick nyss springa ut i köket, Hampus kaskad spyr så ja nu är det verkligen här... magsjuka. *suck* Tycker så synd om Hampus, han kan inte ens säga till, det bara kommer. Satte på en maskin tvätt nu med nattens bajs lakan och täcken och Hampus nerspydda pyjamas och en handuk som jag snabbt fick tag i.  Åh åh åh jag hoppas vi klarar oss, men den här gången gör vi det säkert inte. Bara räknar timmarna tills det börjar för oss. Usch att barnen skulle få det. Det tar på dom så himla hårt. Blir till affären och köpa magsjuke mat nu strax innan vi med blir dåliga sen kan man inte gå ut jag mins sist jag fick det här jag var sååå sjuk. 

Försöker få tag på jobbet det eh en som har jouren men ingen svarar. Skumt! Det blir inget jobb idag. Tackolov att det eh helg sen så man slipper vabba mer än nödvändigt.

Vår och jobbade igår. Och sen ringde Martin om att jag hade fått hem  mina anställnings papper. Helt oki lön 105 :- /h. Sen ere ju tillägg på kvällar, röda dagar som storhelg och vanlig helg och nätter klart.

För övrigt är det bra med oss, förutom mitt illamåående av bebis varje dag. Tog en sån tablett igår postafen tror jag dom heter som dämpar illamååendet. Istället blev man ännu mera trött, men vi tog ändå en prommis efter jobbet med hela familjen och Angelica och Max till ica Maxi. Det var så fint väder, tänkte det kunde vara skönt för oss med lite frisk luft. Sen gick vi hem och käkade lite sen, blev det kväller jag somnade som vanligt tidigt så jag fick iaf lite sömn innan nattens kaos började.

 
Postat av: Mervi

Jag är INTE avundsjuk.. :D

 2008-11-07     08:34:52     http://peggybundy.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss