Idag kommer dom hem!

Morning glory. . . !

Vaknade av mig själv nu halv 7. Somnade runt halv nio igår och då hade jag verkligen försööökt hålla mig vaken ändå sen halv 7. Jag eh så tröttt åhh så trött samtidigt som jag inte e van att vara mamma och jobba samtidigt så är jag gravid till på köpet oxå. Kännner mig lite deppig, på grund avdet Martins mamma vräkte ur sig. Att hon hoppasdes att det skulle gå snett med bebisen för våran skull. Det är nog det sjukaste jag hört någonsin.

Martin ringde upp sin mamma i fredags och fråga vad fan hon sysslar med och hur hon kunde säga något sådant men det var samma visa där. Hon har betämt för sig själv att vi inte ska skaffa ett barn till. Martin blev så förbannad! Han la på luren i hennes öra och talade om för henne att det är vårt liv = med våra beslut. Sen ringde hon upp efter en kvart och fortsatte argumentera. Martin la på tillslut igen. Han blev så arg. Fattar inte, kan inte hon bara sköta sitt liv och fatta att hennes son snart är 3o och har ett eget liv egna beslut, egen ViLJA, och en egen familj! Jag är så sjukt besviken det har vart så mkt under åren, och nu tycker jag måttet är rågat om något! Hon tjänar INGENTiNG på att lägga sig i allting och försöka bestämma och hålla en timmes föredrag om saker som hon känner och tycker angående vad vi gör!

Det ska bli så kul. På tisdag ska Martin åka ner till Skåne för att träffa läkaren ang. körkortet. Då ska han äta hos sin mormor. Han mamma lär ju komma och han lär få samma predikan igen. Kommer säga vad som helst så Martin ska tänka om. Men han har förklarat som det eh, att det var HAN som ville denna gången, han som tjatat, medans jag först var tveksam att skaffa bebis just NU. Hans mormor ringde igår nämligen och fråga om han skulle äta där bla bla bla och sen fråga hon inget annat då. = har du inte något du ska berätta för mig mer eller mindre. Men Martin sa nej. KLart att hon har pratat med Martins mamma och ska bara ringa och luska för att Martin ska säga saker. Dom gör alltid sådär. *suck*

 Vi skulle fira jul där nere, vi har ju bestämt varannat år! Och detta året var det dags att åka ner till skåne. Men nu orkar jag inte längre, jag vill inte. Hon har inte ens ringt upp och bett om ursäkt. Det blir tråkig stämning här hemma för att hon håller på som hon gör. Inget bråk eller så mellan mig och Martin, men jag blir bara nedstämd och så otroligt besviken!

Ibland känner jag bara att vi skiter i det här jag gör abort så blir hon nöjd sen. Ibland känns det som Martin tvekar för att det blev såhär nu, fast han säger att han ViLL ha denna bebisen. Och det är det sista jag vill, att ta bort den, vi har ju planerat, pratat, tagit ut spiral, och haft bebis verkstad när jag hade ägglossning den 14. Och sen blev jag gravid på en gång. Det enda jag känner är lite sådär med mitt jobb. Jag hoppas jag får vara kvar när jag berättar! Jag trivs så himla bra. Om jag jobbar på ställer upp när dom behöver och sköter mig, så hoppas jag att jag får komma tillbaka när jag vart mamma ledig ett tag och det är tänkt att Martin ska ta över!

Vad tror ni!?

Jag har inte berättat där ännu och tänker inte göra det förens runt vecka 12 när man vet att allt har gått som det ska. Då hoppas jag verkligen inte att dom säger att jag inte får vara kvar sen.

Jag och Martin har haft det jätte mys i helgen. Bara tagit det lungt. Igår mådde jag illa som en gnu av bebis och kräktes en gång på jobbet. NU börjas det! *bwää* Men sen har det vart lugnt. Låg och vilade när jag kom hem igår frös ända in i benmärgen kändes det som och jag var så trött så trött!

Nu ska jag klä på mig ta en macka o en frukt, sminka mig lite sen ska jag gå och jobba 8.30 -13. Sen kommer min syster hem med små busarna. Som jag längtar efter dom nu är alldeles för tomt hära. Man är inte HEL utan dom!! Sara och Mattias ska sova här tills i morgon, och ikväll blire bingo lotto kväll ;) Hoppas man vinner något! Martin hade sju rätt på hästarna igår men vann bara 149:- *hahahaha* Var bara favoriter som gick in som alla hade röstat på!

Nej nu måste jag rusa!

HEJ Hopp
!
Postat av: Mervi

Ni bör inte överväga att ta bort ett litet liv bara pga en kärring. Oavsett om hon är Martins mor så har hon absolut ingen rätt att yttra sig om erat liv! Tänk inte ens tanken på att ta bort barnet, den person som ni kan ta bort är henne. Fira inte jul där och hon har absolut inget behov av att träffa sitt tredje barnbarn.

Vad gör ni den dagen då hon kommer för att "träffa" barnbarnet och blir sådär alldeles pluttinuttig och ska gosa och bära bebis? Skulle inte det kännas LITE falskt då? Vilken människa.. Hon kan absolut inte ta tillbaka det hon sagt nu, för att hon har inte ens bett om ursäkt efter hon pratade med Martin! :o

 2008-11-02     07:10:07     http://peggybundy.blogg.se/
Postat av: Elin

men va jobbigt att hans mamma håller på så, e ju erat liv o erat eget beslut om ni vill ha en till bebis =/

Förstår att du blir ledsen när hon håller på så!



Kraam

 2008-11-02     10:03:49     http://ElinsLiv.bloggspace.se
Postat av: Karin

ni kommer att klara detta hur bra som helst. Tycker absolut ni ska komma ner till julen.. Visa henne att hon inte kan trampa på er.

 2008-11-02     21:32:15     http://www.metrobloggen.se/MammaNr1
Postat av: ★ katta ★

Tycker att ni ska behålla bebisen vad hon än tycker å tänker..det är som du säger erat liv erat beslut. men däremot att hon inte får träffa den lille sen, inte mkt iaf.. eftersom den bebisen som växer inom dig inte är välkommet enligt henne.

 2008-11-03     12:27:44     http://kattaaa.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss