Tankar och funderingar.

Hej Hopp!! Idag orkar jag blogga. . .wieee! .*. hehe .*.

Vi vaknade halv 8 idag. Sovmorgon kan man säga. Sen har jag klätt på barnen. Usch det eh så kallt i lägenheten. Vaktmästaren var här förra veckan och luftade elementen men inte hjälper det. Fast dom skulle tydligen täta på ett par ställen framöver. Vi får se om det hjälper. Käkat frukost precis. Om 50 min bär det av till dagis med småglinen.

Efter det ska jag hem och diska, städa, tvätta, vika bort tvätt. osv. Skulle behövt åka och handla men Martin fick med sig kortet. Behöver ha ny välling och blöjor och potatis ris och pasta och lite så. Får ta det när han kommer hem sen. Han jobbar förmiddags veckan denna veckan och slutar klockan 14.30. Och jag eh ledig... eller ledig och ledig. Ledig från att jobba hur som men det finns alltid nåt att göra här hemma istället. Så eh det ingen rast och ingen ro.

Kikade på kalla fakta igår om vad man ska äta för att gå ner i vikt. Det råder tydligen jätte delade meningar.
Själv tror jag på tallriks modellen, mindre portioner, motion och inte massa godis som jag trycker i mig jämt. Börjar inse fakta. Gott ja kanske, men skit farligt. Såg även det programmet med Jamie Oliwer som gick härom veckan. Dom gjorde obduktion på en man som hade vägt runt ca 14-150 kg som dött av övervikt pga av fel mat intag. DET fick mig att börja tänka. Man fick se inuti honom. Det var fett överallt!! Runt lungor. Hjärtat såg man inte ens för det var täckt med tjockt fett lager som kapslats runt det. Nee fy säger jag bara. Det får mig att må illa. Och man fick även se att det är så mkt skit i mat. Dolt salt. Man tror att man vet vad man stoppar i sig. Men det vet man egentligen inte alls. Man fick se hur lite kött det egentligen är i färdigmat så som korv av alla dess slag, köttbullar ja u name it! Jag tänker hedan efter bara göra min egen mat, Det får blir stor kok. Blir ingen korv mer för mig del! Så jäkla "discusting". Köttbullar och så kan man ju göra själv hemma iaf. Det eh av ren lathet man köper färdiga maträtter som bara är att steka, eller värma på. Men hedanefter hos oss blir det bara hemma gjord kost med färska/frysta råvaror. Martin och jag måste båda tänka på vad vi stoppar i oss Martin som aldrig haft lätt att gå upp i vikt börjar få mage, och det har gått snabbt!
Nej det eh slut med skit mat och snaks och godis här hemma. Att man ska behöva se sånna läskiga saker för att man ska hajja till vad man stoppar i sig för skit och hur det påverkar kroppen och dess inre organ. Blää!



Igår var en hemsk dag jag mådde så himla illa HEEEELA dagen! Började bli bättre först när jag sulle gå och lägga mig. Vill inte ta dom där tabletterna heller tycker inte dom hjälper så mkt längre och sen så blir man så hiiimla trött! Nej tack ska prata med BM, måste ändå ringa henne idag på tel tid och ombika tiden för inskrivningen den 25 kl. 11. Jag ska jobba då har tagit ett pass för en annan som ska vara ledig. 8-15. Sen måste jag få en remiss för VUL. Dom ville jag skulle komma igen om ca 10 dagar. Det har det gått nu strax. Onödigt egentligen inte haft nå blödningar. Men det eh väl lika bra att kolla om dom nu ville det.

Jag tror starkt på att jag väntar en pojke i magen denna gången.. Varför vet jag inte det eh bara en magkänsla. Har för mig att jag mådde mycket mera illa med Hampus. Denna gången har verkligen vart MYCKET som sagt! Åh jag längtar så tills runt vecka 16 när man kan känna första sparken eller rörelserna!



Usch, det eh många av mina vänner som har barn som vart ihop i många år, som går skillda vägar nu. Men i vissa fall tror jag nog att det är det bästa för allas skull. Jag är så glad att jag och Martin fick det bra igen efter vi särade på oss ett tag. Ska jag vara ärlig så trodde jag aldrig det... Jag hade bestämt mig för att det var slut  och finito. Men det hände något inom Martin när han inte längre hade mig kvar. Han har ändrats så mkt till det bättre och det eh väl en chans på miljonen att folk hajjar till och vaknar upp i verkligenheten. Så glad att det var just han iaf. Sen har ju alla sina sidor, även jag. Men dom här viktiga bitarna. Jaaa vad ska jag säga mer än att jag hoppas och önskar att det håller i sig!

Nu ska jag klä mig själv, sen dagis.

Hej hopp!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss